Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Monday, November 23, 2009

semata-mata nak naik train episod 2


kami naik train sinaran.
masa nak beli tiket, aku tengok-tengok la skit macam mana rupa train yang kami nak naik tu dalam website KTMB.
dalam website, tunjuk semua seat ada meja yang 4 orang mengadap sesama..
tapi sebenaqnya, dalam setiap gerabak, hanya ada 2 set seat yang sebegitu.
sapa cepat masa beli tiket, dia dapat...
mungkin lain kali....


kami ambil tiket yang paling murah, rm19 bagi setiap perjalanan...
walaupun paling murah, keadaan dalam gerabak tu tak la teruk pun..
seat oke. selesa. tak sempit. tak keras kejung.




tak de sangat bezanya dengan seat yang lebih mahal.
beza yang ketara, diaorang ada tv.
dan mungkin seat lebih lembut.. kami tak sempat nak try la plak.



bunyi bising train. budak nangis. budak-budak bertempik keseronokan bila masuk tunnel. budak lari-lari. mak budak marah budak-budak sebab dok lari-lari. orang dok cakap telefon kuat-kuat, aku syak dia tengah gaduh dengan ex-bff dia. orang bukak lagu dari hp kuat-kuat. bau makanan. nasik lemak. buah oren...

satu suasana yang sangat baru untuk aku. kalu naik bas atau kapal terbang, tak de nak jumpa benda-benda cam gini..

dan aku terkejut dengan diri sendiri. aku tak kesah berada dalam suasana sebegitu sepanjang perjalanan.. kalau naik bas, orang dok bising, mau nak tension. kalau naik feri, orang dok pasang lagu kuat-kuat dari hp, mau rasa nak pelangkung orang tu, ingat kau sorang ada hp?

bagi aku la kan, kalau tak terikat dengan masa, baik naik train. dah la murah.
untuk travel yang perlu angkut budak-budak, naik train oke skit aku rasa. budak-budak boleh bebas skit.




selain sausana dalam train yang aku rasa baru, permandangan luar train pun sangat baru.
belah hutan, semak samum, tasik.
lalu belakang rumah orang, kilang, bukit.





tapi kan...
benda yang aku sangat suka adalah, makan atas train.
kalau dalam bas, takat nak makan keropok oke la..
kalau atas kapal terbang, tak sesuai nak bukak makan bekal sendiri.


No comments: