Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Monday, February 01, 2010

februari, valentine' dan novel romance

kelipop kelipop.
dah bulan 2.

kalau tengok majalah,
kebanyakkan cakap pasal valentine's day.

dalam cleo februari, semperna velentine,
dia suggest la buku-buku romance.
yang macam menarik perhatian aku, believe dari victoria alexander.

aku teringin gak la nak baca..
tapi bila mengingatkan kenangan aku bersama novel-novel judith McNaught..
aku dah serik.
aku nak termuntah..

mula-mula aku baca until you, pinjam dari jenny.
suka, pastu stat beli sendirik.

mula2, beli baca, a kingdom of dreams.
pastu, almost heaven.
pastu, whitney my love.
pastu, something wonderful.

kelima-lima novel tu, cerita zaman dolu2, pakai gaun, cakap sopan santun bunga-bunga, romantik tahap gaban, cerita duke2, balls...

pastu, aku beli lagi, double standards.
cerita orang zaman sekarang.
tapi, oleh kerana judith still tulis gaya yang sama, romantik dolu2, bunga-bunga..
aku rasa tak sesuai. aku terus muak.

aku rasa, kalau korang baca novel romance dari penulis yang sama, 4 5 buah, sure korang akan rasa seperti yang aku rasa.
gila ah. dah serik nak beli novel2 judith..

aku rasa buang duit dan buang masa pon ada...

satu lagi, kalau jude deveraux, lagi lah teruk dari judith aku tengok..



tekat untuk bacaan tahun ini,
1. nak kumpul buku2 pemenang pulitzer prize for fiction.
2. nak kumpul pulitzer prize for biography or autobiography. tinggi cita2, ni semua sebab angela's ashes.
3. nak bagi penuh koleksi frank mcCourt. ni semua hasil pengaruh marina.
4. nak tambah koleksi buku yang mengandungi cerita-cerita pendek.
5. nak mulakan balik membeli buku cerita kanak-kanak.

oleh kerna bajet tahun ini agak ketat, maka kena banyak beli buku di kedai buku 2nd-hand kat pasar chowrasta.

sekian cerita pasal buku cerita.
sekarang mau bukak buku polimer.
dah masuk bulan februari dah ni!


SEMANGAT!!!




p/s: bulan februari ni, filem yang paling rasa nak tengok, valentine's day. ramai pelakon best2.





5 comments:

Nadiah Sidek said...

meh pass skit semangat baca novel husna kat akak. sekarang ni malas betul nak baca buku, novel pun malas. buku sophie kinsella yang latest (twenties girl) pun belum berusik. padahal beli bulan 8 tahun lepas lagi :p

husna said...

okeh.
nanti husna pos skit semangat baca novel yang terlebih-lebih ni..
payah nak buat kaja len..
hahhaa
twenties girl pon husna belum baca dan belum beli. masih mahal lg kat sini..

eL_kZ said...

hohoho
aku ade polisi beli satu novel untuk setiap kali dpt gaji
[dan buku2 tu byk yg x terusik lg]

*asal bulan 2 je..valentine
[cleo tahun lepas bulan 2, cite psl being single]

husna said...

aha.
aku masih ingat jugak cleo feb 09.
ape org sigle perlu buat utk tak sedih masa valentine's day.
kita yang tak sambut mmg toksah nak gaduh2 pasal jd single.. takde mende pon.
cleo feb '10 ni, aku tengok elok skit kali ni...ehe

eL_kZ said...

feb ni belom beli cleo lagi...kalo ang dekat, leh la aku pinjam2
[tgh kering ni]
wakaka