Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, August 20, 2008

harry potter series

aku memang sangat suka buku.
tengok. baca. kumpul.
dan untuk 1st post pasai buku, aku nak tulis pasal my most fav.
MOST i said!!
no 1.
Harry Potter Series.


Kenapa anda kena baca harry potter series:
1. kalau anda memang suka pada harry potter book series jangan baca sebab2 berikut!

2. sebab the series memang BEST! AMAZING! GREAT! FANTASTIC! (dah tak tau nak kata pa lagi).
3. kalau anda minat filem ja tak cukup dikatakan peminat setia harry potter, kena baca book series gak. tuk tau full cerita dan misteri.

4. jalan cerita magik yang lain dari cerita magik sebelum ni. the idea yang dunia magik ada disekeliling kita. and the whole idea of harry potter magik world and universe.

5. the fact that yang kita kena hafal semua benda yang terjadi dan semua nama yang disebut dalam semua buku membuatkan kita true fan of harry potter. kena ingat semua benda juga memudahkan pembacaan sebab jalan cerita dalam buku hadapan ada kaitan dengan jalan cerita dalam buku yang sebelum.

6. jalan cerita yang mesteri dan berbelit-belit hanya akan dapat diketahui melalui pembacaan book series.

7. dan yang paling aku suka harry potter series sebab jk rowling memang brilliant. sebab dia adalah the true master of harry potter. tak dak sapa boleh jangka jalan cerita yang bakal dia tulis masa semua orang tengah tunggu semua book series complete.
my-oh travia:
1. aku stat baca buku 4th, HP and the goblet of fire (sahabat aku zati yang perkenalkan kat aku). masa tu filem HP and the Sorcerer's Stone tengah hit. tapi aku tak paham buku 4th so patah balik buku 1st.
2. fav book: HP and the deathly hallows.
3. fav chapter: a flaw in the plan dalam deathly hallows.
4. 2nd fav chapter: the lost prophecy dalam HP and the order of the phoenix .
5. aku nangis masa sirius black, dumbledore dan dobby mati. dan sebak dan nangis sekali kalau harry sebak atau sedey. ekekek
6. aku sangat tak suka cara michael gambon bawa watak the brilliant dumbledore.


No comments: