Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, October 07, 2008

give up? and the truth about me..

dah balik dari kampung. dah balik ke lab. balik pada hari-hari biasa.
dan...balik ke masalah biasa..
dan aku diserang lagi dengan sindrom tak dak semangat.
lebih tepat..tak dak semangat nak buat master.
dan..
aku tau aku wajib menanganinya!!
kebanyakkan kawan-kawan aku pun rasa nak give up master nih.
bila depa tanya pasal perasaan aku plak..aku terus terang kata aku memang rasa nak give up gak.
tapi...
aku TAK mau give up!!
TAK MAU!!
aku tak mau give up sebab aku tau semua masalah yang menyebabkan datangnya rasa nak give up adalah datang dari aku sendiri.
datang dari aku yang tak cukup berusaha untuk mendapatkan apa yang aku nak.
datang dari aku yang tak cukup sifat determination dalam diri.
datang dari aku yang tak betul-betul work hard.
the truly truth is..
aku never really work hard to get something in my life.
NEVER!! i tell you.
apa yang aku dapat selama ni adalah bukan betul-betul hasil kerja keras aku.
aku selalu ikut flow ja.
start from beginning..
aku amik sains tulen masa sek menengah. aku masuk matrik. aku amik sains kimia. aku sambung master.
semua ikut flow jaa..
ikut rezeki dan kemampuan results aku dan juga ikut rakan-rakan.
tak work hard untuk amik sains tulen. tak betul-betul work hard masa SPM. juga tak work hard masa di matrik. rezeki dapat sains kimia. dan aku samabung master sebab results aku membolehkan aku sambung..
another truth about me..
aku tak pernah tau apa yang aku nak dalam hidup..
never..
aku memang sedeh..
soo...
this time..
as a beginning..
or at lease once in my life time..
i really hope..
that i MUST WORK HARD to get my master!
MUST!!
with a REAL work hard!
bukan lagi dapat sebab cukup makan tuk lulus atau mampu lepas as always..
sebab tu aku tak mau give up.
NEVER GIVE UP!!
walaupun saban hari aku rasa nak give..
the new mantra:
NEVER GIVE UP!!
MUST FINISH IT!!
WORK HARD FOR IT!!
WHATEVER HAPPEN..
NEVER EVER GIVE UP!!

1 comment:

avie eicca said...

All the best. Ang leh buat punya. Tanamkan impian yg boleh jadi catalyst utk ang habiskan master dgn cemerlang. kadang2 mood kita nak give up master ni bertambah kalau setiap masa dengar orang nak quit master. Dengar keluhan mereka tapi still kuatkan ati nak teruskan juga. perjuangan belum selesai. Mungkin dgn ang tak give up akan membuatkan rakan2 lain tak give up jugak.
All the best weh! :)