Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, April 01, 2009

melebihi 82.11%

hari ini 1 April..
terkenal dengan April Fool..
dan 1 april juga adalah hari aku tutup akaun perbelanjaan bulan Mac.
dan aku terKEZUT dengan jumlahnya!!
bulan Mac aku berbelanja sebanyak:
RM 1639 !!
gilo!!
aku ini merupakan seorang student yang mendapat alaun rm 900 sebulan..
mempunyai gaya hidup yang simple. tinggal di hostel. tak dak kereta atau moto. tapi kadang2 jer naik moto kak sita dengan penggunaan minyak sebanyak rm6 untuk 3 minggu. tak dak keahlian gim. tak ambil slimming progrm. tak pakai alat make up. tak bagi duit kat mak dan abah lagi. balik kampung jarang-jarang. tak pernah pergi bercuti. baju tak hantar ke dobi dah. kat bilik tak guna peti ais. tak memasak. tengok wayang jarang sekali. shopping bukan tiap-tiap minggu.
aduss laaa..
aku berbelanja macam orang yang dah bekerja...aku kira-kira lah kan..bulan mac aku telah berbelanja melebihi 82.11% dari alaun aku sendiri..dan perbelanjaan untuk mac telah melebihi 101.22% dari jumlah perbelanjaan bulan februari..
kesimpulan:
aku ni sememangnya suka berBELANJA..dan mahu menolong ekonomi negara dengan melakukan pergerakkan wang..
tapi...
bulan depan aku MESTI KURANGKAN perbelanjaan..demi untuk simpanan..untuk bercuti ke sabah dan sipadan!!

7 comments:

Nadiah Sidek said...

hehe...beli apa la smpai byk tu duit keluar? lain kali bg la kat akk skit ^_^

lina said...

wah! kire byk la duit masuk usna! selain dari byk yg keluar. hehe.. selamat blaja berjimat. sy pun tgh bjimat. selain nk ikut usna p bercuti..ada projek lain..jeng3...

husna said...

kak nadiah: hehehehe...skarang saya xleh nak jwp tak tau beli apa..sebab ada buku akaun harian catit duit keluaq masuk..catit beli apa..shoping skit. beli benda2 merapu..beli novel. majalah..tapi yang penting..MAKAN..hehehehe..kak nadiah la bg duit kt saya..kakak bagi kat adik..hehehehehe

lina: sebahagian besaq duit masuk hanya mml alaun GA tu ja lina..husna ni dah umoq 25..tapi tak dak simpanan lagik..tiap2 bulan mesti abes..kalu perlukan duit serta-merta mampus laa..ingatkan bila husna buat akaun harian boleh la pantau duit keluaq masuk..tapi..hampeh..takat tau apa kita belanja blh laa..kalu nak kurangkan perbelanjaan..tak berkesan..tapi kan..kena gak la berjimat..demi mahu pergi bercuti ke sipadan..
haaaa..projek apa tu lina..kalu dengaq orang cakap pasai projk..rasa macm projk nak kawen jaa..hehehehehe

lina said...

projek nk perabih duit ja usna.. huhu.. ada masa kite chat na..

Nadiah Sidek said...

zaman skrg adik yg kena bg duit kat kakak. hehe

DAKWATUNNISA said...

jangan belanja banyak sangat tau akakku sayang...

husna said...

kak na mu yang borosss.hehehehehe