Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Saturday, May 23, 2009

tak tahan deh

tadi aku tengok blog terbaru yang dipekenalkan oleh roomate aku.
bagus dia menulis dan roomate aku sangat suka baca blog dia.
dan aku tertanya-tanya kenapa aku tak boleh menulis blog yang menarik seperti mereka-mereka yang aku gemari dan sukai.
aku memang tak pandai menulis!memang betui!
dalam BM dan juga BI..
bagi bidang akedemik atau santai..
dan itulah aku..
dan aku sangat tak suka akan kesukaran itu..
terutama di saat aku harus memulun menulis setiap hari..
ehem..
berbalik kepada benda-benda yang aku sering paparkan...
hari-hari aku deh.
bulan ini aku jarang sekali blogging..
busy kot alasannya..
hari ini baru ada peluang skit nak nulis serta update.
datang ke lab seawal 8 pg..weekdays pon aku dah jarang seawal ini.
ehek.
aku nak update pasal lab dulu..
kemarin..
aku, aini dan muna bertekat mau tangkap tikus-tikus yang bermaharajalela kat dalam lab kami itu..
aku tak tahan deh dia makan biskut dan nescafe 3-in-1 aku..
aini tak tahan tikus-tikut itu sering meninggalkan tapak kaki dan tahinya di mejanya..
muna takut wabak bawaan tikus...
dalam pada itu, kami juga bertekat mahu tukaq lapik meja makan.
sekarang baru ceria skit lab kami serta dapat menenggelamkan keadaan meja-meja yang semak yang lain..(meja aku kot yang dimaksudkan..)




semalam jugak kami pasang perangkap tikus..
umpan: biskut IKO aku.

lepas magrib, aku keluar makan kejap..
tutup lampu lab..
balik dari makan jer terus tengok perangkap..
rasa bahagia sebab telah berjaya menangkap 1 ekor tikus..
setahu aku...ada 2 ekor lagi tikus yang perlu ditangkap!





4 comments:

lina said...

saya takut tikus..

husna said...

stakat ni berjaya dapat tangkap sekor. saya tak suka tikusss!

Nadiah Sidek said...

tahniah..tahniah! moga dpt tangkap yg seterusnya. hsbnd akk pesan...perangkap tikus tu kena cuci lps digunakan (lps sekor tikus masuk perangkap), kalu tak tikus lain takkan masuk dh perangkap tu..

husna said...

baik kak nadiah sayang..thanx ya