Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, July 08, 2009

matra buana

semalam...
dewan budaya ada MATRA BAUNA.
melibatkan persembahan tradisional dari perlis, kedah, pulau pinang dan kelantan.



program ini berlangsung pada 7 dan 8 julai.
semalam adalah malam pembukaan.
aku pi sebab mau nonton mak yong.
antara semalam punya persembahan:
1. tok selampit...aku tak faham apa yang diceritakan oleh tok selampit. tapi perasaan haru dan sedih memang aku boleh rasai. tok selampit dipersembahkan oleh cek mat. dikatakan antara tok selampit yang masih ada di malaysia. cek mat penah ajaq aku gamelan dulu..
2. dikir barat.
3. awang batil...aku baru tau awang batil adalah dari perlis..
4. hadrah.
5. joghee...aku baru tau ja ada persembahan tradisional macam gini kat penang..
6. wayang kulit...wayang kulit dari penang. guna bahasa utara. aku memang boleh faham dan ketawa sampai lenguh pipi.
7. mak yong...hanya paparkan komedi raja mak yong dengan 2 orang pengasuhnya..








p/s: lupa nak bagi tau.. kes H1N1 di usm makin bertambah. dan skol aku pon sudah ada kes..

No comments: