Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Friday, December 11, 2009

mereka

aku mahu melakukan perkara yang aku suka.
aku mahu pergi ke tempat yang aku inginkan.
aku mahu hidup dengan cara aku sendiri.
aku mahu menjadi seperti mereka.

walaupun aku tidak tahu apakah realiti hidup mereka.
yang aku nampak hanyalah kebebasan dan kegembiraan yang mereka kecapi.

ya. aku mahu jadi seperti mereka.
mereka yang tidak dibelenggu.
walaupun mungkin sisi bebas mereka yang aku nampak hanyalah tipu dusta belaka.

tapi aku tidak boleh jadi seperti mereka.
kerna aku perlu pasrah.
pasrah dengan realiti kehidupan sendiri.






3 comments:

avie eicca said...

Aku nak bebas juga!
Tapi, seperti hang juga kita ada tanggungjawab yang memerlukan kita betul2 fokus dalam hidup ini.
ini yang aku rasa untuk setakat ini. :)
tapi seperti aku war-warkan kat hampa memang aku nak bebas!

Mengkuang berduri said...

itu la kita ni manusia kan.... kalau jadik tahanan kat penjara rasanya bleh gila kalau lambat2 bebas.... yang penting kuatkan iman... kuatkan semangat... ngeeeeeee....

husna said...

marina: tu la... kita ada tanggungjwp.. yang penting habeskan master ni dulu... lepas master? pike lain kali...

kak sita: betul kak sita... makaseh.. yeah semangat semangat!