Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Saturday, December 19, 2009

hari hari aku sejak minggu lepas


1. lepas 3 4 hari baru keluar bilik. pagi petang siang malam sorang-sorang duduk bilik boleh buat aku jadi gila. sebab tu dalam 2 3 hari ni, asyik merapumerepak.

2. bilik semak. paper-paper berselerakkan atas lantai. nampak cam tengah sangat bizi. mood seperti itu penting. aha.

3. baju bertimbun tak basuh. 4 set cadar tak basuh. tengah guna cadar yang terakhir. kalau mak aku tau, dia akan kata "rajin sungguh anak mak nih".

4. hari-hari minum teh. siang malam.

5. megi dah muak. minggu pertama asyik makan megi ja.

6. cabaran 45 hari tanpa nasi maseh berlangsung. hari ini hari ke-18. ingatkan nak stop kejap pastu sambung balik tuk kenduri kak yati esok... tapi dah terbukak semalam. semalam makan kat umah aini. sambutan belated punya besday aini. makan 2 sudu nasi. boleh tak kalu tak dikira makan nasik? hehehehehe..

7. janji dengan Bos-No-2 nak siapkan 3 chapter, dalam 1 minggu ja. tapi ni dah masuk minggu ke-2... minggu ke-3 pun Bos-No-2 takde. dia pi mesir pastu sambung cuti balik kampung.. yehooo.. ni nama dia rezki aku. banyak nak kena buat nih..

8. konon nak cuti blogging, tapi hampeh tul. tapi aku hadkan la gak. tambah plak internet kat bilik aku sangat sangat sangat la hampeh... jadi, tak la aku dok buang masa layan tenet lama-lama tengok benda-benda tak da paedah.....




p/s: ada gambo nak letak. tapi memandangkan signal tenet cam hampeh ayam, maka nanti-nanti la ek.. ni pon kena dok asyik refresh network connection dengan bersungguh-sungguh, baru boleh publish. haih.





6 comments:

eL_kZ said...

"bilik semak. paper-paper berselerakkan atas lantai. nampak cam tengah sangat bizi. mood seperti itu penting. aha."

oh memang...kertas2 yg berlambak2 tu mmg ptg sbg "signal"-kite-tgh-bz-tau-x-harap-maklum.

apa2 pon..kalo berblogging xpe...
sebab tu kire care tuk kite lepas tekanan.. =)

aku dulu slalu mem-blog stiap kali rase tensen ngadap tesis

pastu..bile sume dah setel, aku delete post tu..save+simpan kt komputer buat kenangan..eceh..ceh..ceh.. =)

fighting!!

Nadiah Sidek said...

rajin sungguh adik akk yg sorg nih. ahaha!

husna said...

su: hahahaha... aku ni konon ja cam sgt bz...signal tuk dr sendiri ada la, ko-cepat2-le-tulis-thesis-kalu-tak-tak-abes2-masternye....
ya.aja aja fighting!

kak nadiah: hehehhe..iye. sgt rajin. sampai baju n cadar pon tidak mahu basuh.. hahhaha

eL_kZ said...

ah betul..bile pikir aku-nk-abis-cepat-aku-tensen-xlarat-dah mmg motivasi yg bagus untuk tulis cepat2..

Hazwan Hussin said...

ya rabbi 4 set bedsheet xbasuh..
2 br bedsheet,blum yg len2 lg..
upah ler bibik tlg kemaskn..haha

husna said...

su: hehehehe. betul betul. tapi biasa aa.. kejap semangat. kejap taksemangat.

hazwan: hahahaha.. yang len kena basuh. tak basuh tak de nak pakai..
ingat nak hantar dobi... tapi kena jimat.