Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Sunday, January 24, 2010

aku ni....

1. makin tua makin mudah marah. mencarut dan menyumpah pon makin kuat. haih.

2. rasa nak berenti master sekerat jalan kembali lagi.

3. aku rasa aku patut tules entry2 yang bunyi cam bijaksana skit. macam, ulas pasai politik asia tenggara ka, kesan pengeboman hiroshima ka atau pasai islamic civilization ka.. oh so serius.

4. sat nak buat ini, sat nak buat itu. sat nak belajaq ini, sat nak belajaq itu. tak menang tangan nak cekau cemua. bersunguh tak pun..

5. selalu ja rasa tak mau keja dalam bidang kimia dah...

6. still dok cari haluan hidup, tak tau nak buat apa, tak tau nak keja apa..tak sedaq diri ini dah makin tua... patutnya dah ada hala tuju.

7. kalu bab cinta lagi teruk. jenis tak bersedia lagi nak bukak hati kat orang lain. tak mau komitmen. adakah aku ni jenis self-centered punya orang? ntah.. atau pun kes tak laku.. hahahaha. depa kata aku belum jumpa the-one. tapi isu ini tak la merisaukan aku sangat... orang lain pulak tumpang risau...

8. perasaan tak hepi kadang2 wujud jugak.. kalau mai sedih, berhari-hari down. keja terbantut. melalut buat benda lain.. sebab musabab sedih pulak ntah apa-apa..

9. aku ingat bila dah tua cam gini, dah tak lagi nak hiraukan apa orang kata.. memang dah berubah skit. tapi, kadang2 buat juga benda2 sebab nak bagi orang hepi, tak mau orang kata ituini, tapi diri sendiri sedih. diri sendiri merana. cari pasai.

10. makin hari makin tak dak motivasi nak habeskan master. semangat makin hilang skit2.

11. orang nampak aku ni seorang yang serius, menakutkan, tabah dan hepi semedang.. tapi hakikatnya tak sangat pon. tak semua yang aku tonjolkan itu betul... kat dalam sapa yang tau kan? tapi aku rasa, semua orang camgitu.. nampak cam selalu hepi, tapi hakikatnya sapa pon tak tau.... setiap orang ada masalah.




tapi, bak kata zati, ntah dia quote dari mana, happiness is your own responsibility!

SEMANGAT HUSNA SEMANGAT!!!


haih. makin banyak aku tulis pasal perasaan aku sejak dua menjak nih.. lantak lah.

11 comments:

eL_kZ said...

aha~ biasalah umur di ambang lewat 20an ni
waaaaa TT_TT

Mengkuang berduri said...

biasa la ni rasa macam gini, ini adalah dugaan writing thesis... i dulu pun tengah writing mcm2 idea bisnes duk mai nih, tapi tak kaya gak time tuh... sampai terabai utk writing... anggap la tu semua coobaaaan.... k... selamat menulis....

Mengkuang berduri said...

betul la kata zati, happiness is our responsibility... jgn duk ikot sgt perasaan gundah gulana, sedih2 tu....delete seme perasaan negatif...save seme perasaan positif sahaja...

zatizuber said...

chenana, quote tu pada mulanya aku terfikir sendiri hasil pengalaman n pemerhatian aku, then satu hari aku ternampak gambo my sis in law,jennifer garnier n bwah gambar tu tertulis garnier says happiness is your own responsibility...mungkinkah aku dan dia sehati sejiwa..muahaha..apa2 pon cheer up...life is good everyday!:)

liyana said...

salam husna...
sabaq naa... huhuhu...
aku tick diriku pada no 8 dan 10..wakakaka... kita serupa..

husna said...

su: itulah.. makin tua, makin mengarut pon ada...

kak sita: oh. trima kaseh kak sita..u punya semangat gigih dok no 1 dalam senarai org2 yang gigih habeskan mengaji. bila dok tulis ni, baru tau betapa seksanya.. sat nak buat benda len, sat boring, sat tak dak idea, sat rasa nak berenti saja... itu lah.. kena usaha tuk hepi.. YEAH YEAH!
u pun sama la... hepi selalu...

zati: oh hang reka sendiri ka. hebat tul... hang dengan kak ipaq angkat hang tu? ya la sehati sejiwa. yeah!! HEPI selalu!! hari2, setiap masa!

yana: ya ha? hang pon sama la... sabaq nooo.. YEAH!!!

Nadiah Sidek said...

sabar la ye. rasanya semua yang duk writing memang cmni la perasaan diorang. kuatkan semangat!

avie eicca said...

semangat husna! U're not alone. aku pun tgh takda semangat tapi ang kena maintain semangat selalu..tumpu betul2 benda2 lain tu mainan angan2 hehe masa kita dok pulun benda pentinglah segala benda mai, terutama segala benda yg bkn bidang kita cam kak sita kata pikir pasal bisneslah apalah..sama ja kita semua..apa2 pun semangat husna! aku nak amik semangat ni.:)

husna said...

kak nadiah: yeah.. semangat!! mkaseh kak nadiah.

marina: itu lah.. semua itu cobaan.. dengaq cakap senior, kak sita.. hang pon SEMANGAT!!

puan oryza said...

kak husna! no 2,4,5,8,9 dan 10 itu pun ada pada sy... mari kite nobatkan dia sebagai sindrom menulis thesis ye!

*igt no 2 tu sy je yang rase;P

husna said...

oke gk tu. sindrom menulis tesis..

no 2 tu sll ja kak husna rasa