Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Sunday, January 24, 2010

bilik makin semak


1. harap-harap betul la janji apek suffian, yang kami boleh masuk bilik yang direnovate tu minggu depan.
meja dan lab kecik yang aku, aini dan muna menetap buat sementara waktu ni, makin semak dikerjakan aku. tambah plak aku dah mula angkut bok mai balik buku-buku, barang-barang dan segala mak nenek yang dulu aku hangkut balik hostel masa nak bertapa-tapi-tak-jadi dulu tu.

2. setelah sekian lama, semalam aku dan zati tidoq kat lab. sejuk gila ah semalam...
moga-moga semangat bekerja aku seperti yang berkurun dulu itu datang lagi..

3. ikan aku yang tinggai sekoq tu dah mati. rasa berdosa sangat sebab abaikan dia. aku dan menganiayai ikan tu..
aku dah tak mau bela apa dah lepas ni. binatang ka, pokok ka, tak mau dah eh.

4. semalam aku sakit hati betul la. aku dapat tau yang bf kawan aku dah bertunang dengan orang lain. tengok gambo dalam fb. rasa macam nak telefon kawan aku tu, tapi cam tak elok la plak tiba-tiba telefon nak tanya benda tu.
tapi aku sebagai kawan, memang tumpang sakit hati marah sama. hanya skandal konon. yang hang dok berjanji manis, tunjuk rata orang kata hang suka dia, tu aku panggil gatai teloq. dulu hang marah melangit kat kawan aku sebab buat sahabat hang merana, sekarang alih-alih hang pon sama.
ya. hati dan perasaan memang benda yang komplikated. kita tak tau apa sebenaqnya yang berlaku atau apa yang ada dalam hati perut depa. tapi aku tetap tak pueh hati. rasa nak jerkah kat telinga dia saja..
sabaq ek sahabat.... hang deserve yang lebih baik. bukan dia.
aku memang marah gila nih.

5. The-Fourth, gud luck k. doa kami sentiasa bersama u.



2 comments:

Nadiah Sidek said...

kesian kat kawan husna tu

husna said...

husna sangat sedih bila benda cam gini berlaku kat kawan2...
marah tak abes lagi nih