Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, June 23, 2010

ICYC '10: day 1

hari ini hari pertama bagi 3rd international conference for young chemist (ICYC) 2010.
zati poster hari ni.
aku oral pada hari terakhir, jumaat.
pada hari terakhir juga, dapat jumpa tokwan plenary speaker nama akira suzuki.
akira suzuki ni bukan pemilik suzuki motors, tapi dia cipta suzuki reaction.
(sebelum ni, aku pun bukannya tau pasai suzuki reaction atau suzuki coupling nih).



antara kejadian penting pada hari pertama:
1. tadi ada pak long keynote speaker dari nancy, france. zati ada la jugak bagi cadangan nak buat lawak nak pi tanya dia kot2 dia kenai phoenix.
2. hari ni aku ikut zati saja, masuk inorganik punya session. sebab hari ni tak dak yang berkenaan dengan aku pon. sok dan lusa baru banyak.
3. tengok orang present, ketaq perut jugak la nak present lusa ni. dah lama tak buat keja present2 nih.
4. kami tumpang jeny pi balik hari ni. sok naik bas.








tadi, pinjam bilik sahabat untuk tumpang solat zohor.
syok jugak bilik nya. agak besaq dan permandangannya cantik.
esok dah plan, kalau rasa2 cam mengantuk nak dengaq orang present, aku nak pi tidoq.
ngeh ngeh.
daripada biarkan bilik kosong, biaq aku yang menghuni sekejap bukan.
sahabat yang merupakan komiti ICYC bukannya sempat pon nak menikmatinya.
bertambah kesian aku kat dia dan komiti yang lain.













6 comments:

avie eicca said...

whoa!! bestnya weh! akira suzuki aku rasa tahun ni sangat2 hebat!

Nadiah Sidek said...

bilik kat mana tu? cantiknya. nmpk luas

HuMayRah HaYatI said...

wauuu..specialnyer kali ni buat kat hotel...k yati terlepas nak merasa..huhu...

Mengkuang berduri said...
This comment has been removed by the author.
Mengkuang berduri said...

tu dia icyc kali nih gempak...!!! dulu punya dinner pun kat bawah khemah je.. kali ni bukan takat dinner, semua acara bantai wat kat hotel tuh!!!!!....kopton tuh!!!

husna said...

marina: rasa bangga pon ada dpt jumpa suzuki walaupun tak pernah guna pon suzuki reaction. segala apa yang penah belajaq masa KOT pasai suzuki reaction, tak dak nak ingat...

kak nadiah: kat copthorne hotel. aha best jugak biliknya..

kak yati: kak yati jangan jeles.ngeh ngeh..

kak sita: kita dinner kat EQ kan. makan lain2 yang kat khemah.
untuk kali ni, lebih mudah juga la kot bl bt kat hotel nih..