Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, June 29, 2010

nak durian...skang jugak!!!

begitulah bunyi status ym zati awal petang tadi...


jenny terus ofer nak bawak si zati pi makan durian.
aku haruslah mengekoq sekali kan.
aku pon tumpang mengidam gak.
lusa dah nak pi sabah, balik sini nanti, sure dah tak dak dah.
kalau tak dapat makan durian dalam 2 3 hari sebelum pi sabah ni, jadi rekodlah tahun ni tak makan durian langsung.



kami pegi cari durian kat balik pulau.
cuaca hari ni sangat baik.
lepas ja dari taman rimba dan dam, terus masuk hutan.
sepanjang perjalanan nampak pokok durian.
syok permandangan. dah lama aku tak pi dusun.
jadi jakun la sat.
dan selama 7 tahun dok penang, baru kali ni aku lalu kot balik pulau tu.
teruk jugak la kan. ngeh ngeh.
rasa cam tak percaya saja ni adalah penang bila lalu kot bukit2 tu.
itulah sisi belakang penang. hutan yang masih terjaga. sejuk mata memandang.
(sisi depan, town yang sesak. sisi tepi, pantai yang dipenuhi hotel dan rumah mewah)


kat sepanjang jalan, ada gerai2 durian dibuka.
ada yang bayaq per entry, contohnya rm20 sekali masuk, dok la lama mana, makan la banyak mana yang mampu.
ada yang bayaq kira kilo. contohnya gerai yang kami singgah, rm10 per kilogram.
kami main singgah ja.
tapi gerai yang kami pilih tu, durian dia sedap2.
pueh hati makan.
aku, zati, jenny dan farhana, makan 3 bijik saja. nak makan lagi banyak nanti takut panas.
yang paling hantu durian adalah zati, aku sedang2 saja.
sebelum balik, beli rambutan plak.














5 comments:

Nadiah Sidek said...

bestnya kenduri durian. pos sini sikit :p

nak gi sabah dah ye? kirim kat the-big-bos ek

Mr Mizzee said...

Waaaa, tahun ni x dapat merasa durian..dah la aku hantu durian, termiss lak tahun nih

husna said...

kak nadiah: nanti husna mintak pak cik hashim buat penghantaran khas tuk kak nadiah.
aha. sok kami pi. insyaallah...

mizi: hang boleh geng ngan zati. sama2 hantu durian.

HuMayRah HaYatI said...

Sedapnyer duriannn....

husna p Sabah berapa lama..kim salam kat Dr Nasri yer..Pesan kat DR...k yati suruh datang Penang masa k yati convo..

husna said...

mungkin 2 bulan.. kalau takde ubah apa2 la.
insyaallah kak yati...