Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, July 20, 2010

hari ini masak untuk bekal makan tengah hari


tadi, lepas waktu subuh, jam 6pg (nak menunjuk gak betapa awainya waktu, dan ya, aku solat masa dah nak dekat habes waktu),
hantu isteri mitahli dan hantu mak mithali merasuk aku.
tak pernah2 buat perangai rajin camgini.
pulun masak untuk bekal makan tengahhari.
aku masak spageti bolognese bodo2. bodo2 sebab tak bubuh amende pon. hanya sos bolognese kegemaran, bawang besaq, daging, tomato dan rempah kari ikan. boh serbuk kari ikan sebab tak jumpa cabai kisaq kat peti ais orang, maka serbuk kari ikan jadi sasaran untuk kuah lebih pedas.
dan tentunya aku masak dengan penuh kaseh sayang...


sekarang dah tengah hari,
jemput makan semua...


sambil makan,
layan sama video lagu feels like sugar (kalau tak silap) oleh hjaltalin dari siri iceland inspires.
giliran hjaltalin pulak jadi kegilaan marina tuk masa ini.
untuk lagu ni, aku suka tang korus dia.







Hjaltalín from Inspired By Iceland on Vimeo.


6 comments:

liyana said...

husna... aku rindu ngan spagetti hang.. uwaaaa.....

husna said...

uwaaaaa
ko rindu spageti yang mana?
meh aku hantaq pi.
sebagai balasan hang hantaq pecal lele kat aku.
ataupun mee bandung johor.
ngeh ngeh

avie eicca said...

wow simple tapi mesti sedap punya. ang terrer masak!..rindulah masakan ang.

hjaltalin hehe aku sangat-sangat suka. ahaha ooh vokalist lagi tu hensem wakaka. :D

husna said...

mana terrer. masak tuk makan sendirik lepas la..

hahhaha. sora dia pon sedap.

liyana said...

aku rindu kat 2-2 spagetti carbonarra n yang goreng tu.. apentah namanya.. lupa... meh aku bagi bau kat hang mee bandung spesel n pecal lele.. br je mkn mgu lepas... huhuu

husna said...

carbonara n olio.
kalau hg bgi bau, aku bg tgk gambaq.
nanti tunggu esok2 kalau aku masak, aku boh gambaq dalam blog.
wah aku tiba2 bertambah lapaq pecel lele.