Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Sunday, July 25, 2010

rindu

bunyi macam lorat saja.
belum cukup 1 bulan aku di sini.
tapi sudah banyak benda aku rindu.
sangat lama aku di penang,
sampai aku telah mencipta 1 bentuk kehidupan yang aku senang dan selesa walaupun sedikit boring.



selain merindui orang2 tersayang. yang berada di sisi tiap ketika.



dan juga makanan luar yang disenangi tekak, serta suasana makan yang aku sangat suka.


aku juga merindui, waktu2 berjalan kaki di usm,
terutama berjalan kaki dari hostel ke lab pada waktu pagi.






aku juga rindu tempat aku bekerja.
tempat aku menapa untuk lebih dari 16 jam sehari. dan kadang2 menapa sampai lebih 30 jam.




aku rindu suasana tidur aku.
keadaan katil aku.
yang dipenuhi buku dan majalah.
aku masih mahu wujudkan suasana tidur itu kembali, tapi tidak mungkin akan sama seperti dahulu bukan.
bukan mudah untuk membuang benda yang sudah sekian lama kita selesa.




aku rindu buku2 aku.
masih banyak yang aku belum habeskan.
dan kalau aku ada hari2 yang tidak menarik.
aku akan tengok semua buku2 aku.
atau kalau tak ada benda aku nak tangkap gambaq, aku akan tangkap gambaq buku sendirik.




dan,
aku merindui lampu merah aku.
kalau aku rasa siang aku agak muram,
aku akan nyalakan lampu merah ini pada malam hari.
dan seperti jugak buku, aku suka tangkap gambaq lampu ini.
aku ingat nak bok mai sini lampu tu.







banyak lagi benda yang aku rindu.
ya agak lorat.


3 comments:

arixahmad said...

rindu mr lambert aku..zati n u.tp nak siapkan keja!!!

eL_kZ said...

mmg, bile bende tu dah berlalu...
kita akan merinduinya
...waaaa
aku rindu kehidupan masa student

husna said...

arix: aku rindu semua.. uwaaa.
ya. demi nak tammatkan ini semua dengan segera.

su: ya rindu. rindu semua benda.
rindu orang. rindu makanan. rindu sausana.