Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Thursday, August 05, 2010

aku cuma belum bersedia

kau biadap jika kau kata aku menidakkan naluri aku.
naluri sebagai seorang manusia.
naluri sebagai seorang perempuan.

aku cuma belum bersedia.
itu. saja.

kau tidak kenal aku.
tidak tahu sejarah aku.
tidak tahu sekeliling aku.
tidak tahu jiwa aku.
jadi lebih baik kau diam.

aku cuma belum bersedia.
itu. saja.

pilihan kau itu tepat lah?
pilihan kau itu mengikut naluri semulajadilah?

ingat.
tiada yang betul.
tiada yang salah.
itu adalah pilihan masing-masing.
dan ini adalah pilihan aku pada hari ini.
esoknya belum tentu lagi.

aku cuma belum bersedia.
itu. saja.

lebih baik kau diam.
kerna aku tidak kacau kau.
dan aku tidak pernah mempersoalkan pilihan kau.


pilihan kau untuk berkahwen dan berkeluarga itu.




7 comments:

Nadiah Sidek said...

tujukan kat siapa ni husna?

NuRKaSiH said...

Biasa la husna...org x bleh memaksa kita klu kita blm b'sedia..btul x???

arixahmad said...

ha..aku tau sapa.
ha ha ha
betoi ka chris martin nak kat hg
n nk divorce dgn gwyneth demi hang..
memang la hg tak bersedia nk jadi perampas..apa daa si CM tu..

avie eicca said...

apa CM nak kat ang? tu kekasih gelap aku jugak. haha takpalah amikla sebab aku juga belum bersedia utk menerima sapa-sapa.

husna said...

kak nadiah: ngeh ngeh.
tujukan pada manusia yang suka,
1. mempersoalkan pilihan umur saya untuk berkahwen. dengan menyatakan bahawa pada umur lewat 20-an ini, ada naluri tertentu yang patut dituruti. dan naluri itu perlu diturutkan dengan berkahwen.
2. memperlekehkan jawapan "saya belum bersedia untuk berkahwen" itu dengan menyatakan semua itu bullshit.


mira: betul betul betul. tapi suara2 itu menyakitkan hati. ehe


arixanggun: hahahaa.. aku anggap CM hanya sebagai abg weh. tak dak niat nak rampas2 nih.

marina: dia nak kat aku. tapi aku hanya anggap dia sebagai abg.
(kenyataan berani malu nih. haha)

Daya Rudy said...

sabar ye husna..enjoy ur life as you can..when the right time, the right man will come to you...age is not a matter..

husna said...

tq daya.
yup. all about the rite time. rite man.
its jodoh.
or sampai seru.