Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Monday, August 16, 2010

juadah buka posa

sepanjang berpuasa disini,
kami belum pernah untuk tidak memasak sendiri.
yang pernah beli hanyalah kuih muih.
itu pun baru dua kali membeli.

mungkin kerana tidak kena dengan selera.
mungkin juga ragu-ragu akan kebersihan dan status halal.
orang di sini nampak sama tak kira agama.

aku suka makan.
aku suka tengok makanan cantek dihias.
aku suka tengok blog food fotografi.
aku suka tangkap gambaq suasana dimeja makan.
tapi,
aku tak pandai masak.

tadi telefon mak,
tanya macamna nak masak kanji (bubur lambuk).
tanya macamna nak masak agar-agar laici.
itu juadah berbuka untuk hari ini.



selamat berbuka puasa semua!!





p/s: tengah tunggu bos untuk balik...




No comments: