Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Thursday, August 12, 2010

karipap karipap cinta

hari ini, hari meng-review.
ni nak review buku plak.
dah lama tak meng-review buku.
banyak buku hat best2 yang aku baca, tapi tak dan nak review disini.
ni pon aku buat review sebab zati ugut nak ambil duit tabung katak aku.
ntah bila aku ada janji nak review pon aku dah tak ingat.
rasanya, macam tak berjanji pon.

ok. sebelum ni, aku banyak baca review kata buku ni best kat blog2 orang lain.
tapi tak terbeli-beli pon.
tapi, setelah dipengaruh kuat oleh zati, barulah aku beli dan baca buku ni.



respon aku terhadap buku ni?
1. kelakaq. gila kelakaq. jenis kelakaq yang aku suka.
2. kalau ada sapa yang besa baca siri buku little black dress yang ditulis oleh penulis2 wanita muda yang baru nak mencipta nama, keringanan jalan cerita adalah lebih kurang sama. cuma buku ni penulis dia adalah lelaki dan dia punya kelakaq agak lebih. kelakaq stail malaysian yang lebih dekat dihati.
3. sangat kelakaq sebab cara watak utama bertindak dan berpikiaq adalah macam kita jugak. yang cam ntah apa2, cam tak ketahuan, yang merapu. watak dalam buku yang sebegini rupa memang aku sangat suka. seperti dalam buku2 marian keyes, sophie kinsella dan alexandra potter.
4. jalan cerita yang ringan dan pedoman yang boleh diambil terus. toksah pikiaq susah2.
5. harga murah. berbaloi.
6. pi beli sorang satu.

2 comments:

avie eicca said...

wah bunyi best! aku nak baca gak!

husna said...

best.
insyaallh aku bok blk bg hg baca