Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Monday, September 27, 2010

tak mau pi! tak mau pi!

tadi,
sepetang aku dok meroyan rasa tak mau pi kk lagi sekali.

aku sebenaqnya suka pi sana.
syok boleh terjun laut. walaupun bukan tiap2 minggu boleh dok pi terjun laut.
syok tengok laut luas. kat penang pon boleh tengok laut, tapi kat sana nampak lebih luas.
(tak kan alasan aku syok pi sana sebab laut ja kot?)

tapi untuk kali ni,
aku rasa cam tak mau pi balik.
aku mahu berlama-lama disini.
aku mahu buat kerja disini.

tapi,
walaupun meroyan sekuat mana pun,
aku tetap kena pi balik jugak.
jadi, perlu hentikan meroyan seperti anak remaja 14 tahun.
itu hakikatnya.
sahabat2 pon malas nak layan meroyan (buat2) aku sebab depa tau hakikat yang aku perlu turuti.
kena menurut kata saja.
sebab dia bos aku. bos besaq aku.

ok.
meroyan sudah dihilangkan.
dengan kaedah seperti biasa. "toksah pikiaq banyak".




lusa, aku dan aini terbang pi balik.

haru biru duniaku sedang menanti aku.
perjuangan terakhir adalah disana.
harap semua berjalan seperti yang aku mau.
ameen.





tak mau pi! tak mau pi!
jeritan kecil yang terlekat dicelah kerongkong.


No comments: