Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Saturday, November 13, 2010

setelah beberapa hari tak makan nasik

kemarin/semalam petang,
sebelum balik rumah, dari lab,
aku singgah pi beli barang basah.
bos pon nak beli barang jugak.

masa kat gerai juai sayoq,
aku nampak sebungkuih daun2 yang dah siap dipotong yang berwarna cantik.
seperti dibawah.
ada daun kucai, daun bawang, bunga kantan dan cili burung.


masa nampak benda ni,
aku tanya bos, "nak makan camna benda nih bos".
dia jawap, "makan dengan ikan bilis boleh, ikan kering boleh".
aku tanya lagi, "orang masak macamna?".
dia jawap, "tumis".

berdasarkan dua jawapan tu,
aku hentam masak saja,
dan inilah hasilnya bila dah masak.

benda2 macam ni kena makan dengan nasik baru sedap.
so, hari ni makan jugak la nasik setelah beberapa hari tak makan nasik.
tak kan nak makan nasik dengan benda tu saja kan.
maka aku gandingkannya dengan sotong goreng.


ah. gila puas makan.
eh, alhamdulillah.....
nikmat betui.
aku ni jenis boleh makan nasik tanpa lauk berkuah.
kering2 macam tu pon aku boleh makan dengan puas hati tanpa mengkelan.


No comments: