Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Friday, January 07, 2011

ini sudah lebih

aku rasa, semua yang aku dok meroyan nak balik ni, dah berlebih-lebih.
sampai buat aku lupa tuk live life.
aku lupa tuk hepi setiap masa.
dan yang lebih teruk, aku lupa untuk bersyukur.

lupa untuk bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang ini, saat ini, ketika ini.

lupa untuk bersyukur tentang benda2 kecil yang mudah untuk tidak dihiraukan tetapi memberi impak besar dalam hidup.
lupa untuk bersyukur yang aku masih bernafas selesa.
masih boleh mengunyah makanan.
masih boleh merasa setiap benda yang menyentuh lidah.
masih boleh tidur dengan bermacam-macam posisi.
masih boleh berak, kencing, berjalan, menulis, berfikir.
masih seperti biasa.
masih boleh melakukan bermacam-macam perkara.

aku sedikit lupa untuk melihat setiap benda yang ada disekeliling dengan mata yang luas.
lupa untuk melihat seperti sebelum ini.
lupa untuk menghargai semua yang aku ada, semua yang aku buat.
lupa untuk bersyukur untuk setiap detik dan ketika.

aku sudah jarang mendongak ke langit.
aku sudah jarang melihat dengan teliti apa yang ada di bawah.
aku sudah jarang untuk berhenti seketika untuk melihat sekeliling aku.
aku sudah jarang menangkap gambar.

maka,
aku rasa aku perlu angkat kamera selalu.
sebab dengan melihat setiap benda disekeliling aku melalui kanta kamera,
boleh buat aku melihat hidup aku pada sudut yang lebih baik.
boleh buat aku melihat dengan jelas betapa indah hidup aku.
boleh buat aku menghargai semua benda.
boleh buat aku celebrate semua benda.
boleh buat aku tidak lupa untuk bersyukur.





2 comments:

Mengkuang berduri said...

husna jiwang...

husna said...

husna berjiwa sensitif.
ekekekekek