Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Thursday, January 27, 2011

kesan 4 bulan tak balik (1): makanan,benda yang paling rindu

sampai kat rumah semalam jam 845mlm lebih kurang.
lepas hangkut segala macam beg dan kotak yang penuh tangan masuk dalam rumah,
aku turun pi beli makanan. padahal, kat atas kapal terbang aku dah makan.
aku pi kedai runcit cari roti gardenia.
pastu aku beli, nasik putih+tomyam seafood+kerabu sotong+kailan goreng. untuk makan aku saja.
balik rumah, letak lauk dalam pinggan, baru lah aku paham awat pengambil oder tu macam nak terkeluaq bijik matanya bila dengaq aku memesan.
setiap lauk boleh makan 2 orang. kalau aku pesan lagi daging masak merah ka, sure boleh tekeluaq terus biji mata dia.
tapi apa2 pun, seharusnyalah aku berjaya menghabeskan semua lauk.

bila mai lab hari ni plak,
aku pi tunaikan hajat yang tersimpan selama 7 bulan, makan pecal lele di gerai kegemaran.
padahai aku dah hentam nasik lemak sebelum tu, sarapan yang lewat.
tapi pecal lele punya pasal, haruslah pi makan jugak kan.

petangnya pulak,
makan goreng pisang bersama ayaq barbican kegemaran.

malam ni,
aku tengah pikiaq nak makan apa.
banyak sangat benda nak makan nih.
tapi tidak la nak oder makanan macam semalam.

untuk hari2 esok,
aku tengah mengatur menu.
SERONOK wei dapat makan makanan yang aku suka!!








3 comments:

Mengkuang berduri said...

hahaha.. best je ayat.. mengatur menu!!

Nadiah Sidek said...

amboi..balik penang kejenya makan je ek. nak jugak! huwaaa...

husna said...

kak sita: best kan aktiviti seumpama itu.. ekekekekk

kak nadiah: aktiviti makan adalah paling seronok!!! kak nadiah harap bersabaq ya!
ekekekk