Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Sunday, May 15, 2011

nat geo may 2011



national geographic, may 2011.

nat geo ni, aku beli sekali sekala ja.
selalunya aku dan zati dok beli asian geo.
ntah kenapa, kat kedai dah tak jumpa.
tahun ni tak pernah beli lagi asian geo.
harap2 depa tak berentilah majalah tu.

selalunya,
kalau aku beli mana2 majalah, tak kiralah majalah politik ka, fesyen ka, melancong ka,agama ka,
aku pasti belek majalah dari kulit depan sampai kulit belakang, atau dari kulit belakang sampai kulit depan dulu, sebelum baca betui2.
dan, bila belek nat geo ni tuk 1st round,
aku paling suka artikel pasal rock climbing.

suka sebab:
1. gambaq sangat2 cantik.
ini yang syok pasai majalah2 macam nih. gambaq depa cantik2 dan sangatlah mencabar. tabiklah sama jimmy chin, fotografer tuk artikel nih. gambaq yang paling digemari, gambaq jorgeson dan caldwell dalam 'portaledge'.
2. kagum dengan kehebatan fizikal mereka.
nak boleh kerabat rock macam tu punya free style, gila punya kerja. jenuh nak kekal fit. aku dulu berjaya kerabat rock tiruan dengan menggunakan laluan paling mudah sampai ke atas pun dah kira kejayaan paling mustahil dah.
3. orangnya hensem2.
la ni bagi aku, orang2 yang terlibat dengan sukan rock climbing ni jatuh no 2 selepas orang2 yang terlibat dalam sukan scuba diving, dalam kategori ke-hensem-an. ekekekekek.







gambaq2 dalam arkitel utama pasal australia punya reef,
ok ok saja, tapi gambaq hat bawah ni paling syok.
bila tengok, gila rindu nak terjun laut.





aini, bila nak terjun laut balik??!!
aku rindu nak tengok coral dan ikan!!

2 comments:

Anonymous said...

nat geo, saya punya banyak! :)

husna said...

kasi sini skit lah.