Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, February 01, 2012

masak dan diet



kat umah sewa aku ni, ada beberapa orang yang rajin memasak.
sebelum aku nak pi keja, balik dari keja, makanan dah ada terhidang.
so, aku sangat jarang memasak. kadang-kadang ja masak time cuti dan atas permintaan. permintaan selalunya berkaitan pasta.

tapi,
disebabkan oleh mood nak berdiet datang semula...
aku plan nak rajinkan diri memasak terutama tuk bawa bekal ke tempat keja.

selalu ja kan aku cakap pasal diet.
tapi diet kali ni lain skit.
aku nak masak sendiri dan plan diet adalah berdasarkan selera aku dan daya ketahanan aku.
dan tak kisah lah plan diet ni bertahan lama mana, asalkan aku buat kan.

kepada sesiapa yang berdiet jugak. semoga berjaya.


p/s: gambaq diatas, ditangkap tengah hari tadi. makan tengah hari yang aku masak. lauk taufu telur adalah permintaan bed.

2 comments:

avie eicca said...

wah bertuah gila bed!!! jeles aku . ang pandai masak!!

aku pun nak diet weh..tapi lemah skit aku ni tang nasi huk huk huk..aku rasa nak larilah kut haha lari ke stesen bas dari rumah aku ke stesen satu lagi seperti dulu 2 hehe.

husna said...

mana pandai pun. hat simple2 blh la.
aku pun lemah tang nasik. so tak buang nasik dari plan diet.