Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Thursday, October 25, 2012

PIC tuk dapoq




untuk hari raya haji tahun ini,
dengan ketiadaan mak abah aku dirumah,
dengan penuh rasa tanggungjawap,
aku melantik diri sendiri,
sebagai person in charge tuk dapoq.

tadi,
aku dah masak tuk makan tengah hari,
udang masak lomak.

sok, hari raya,
aku plan nak buat nasik tomato.
aku masak nasik, kak timah masak ayam masak merah resepi mak aku yang diubahsuai.

lusa,
aku plan nak masak nasik daging.


resepi banyak rujuk kat internet,
dan ikut sesedap rasa sesuka hati.

selain itu,
aku nak buat kek coklat kukus resepi kak marina kegemaran ramai,
serta puding roti muna yang menjadi igauan geng lab.


esok-esok, kalau hampa mai umah aku,
kalau pintu rumah aku tu tertutup,
ada dua makna.
pertama, aku pi beraya untuk mengeratkan silaturahim,
kedua, masak tak jadi, maka pi makan kat umah orang lain.


p/s: salam aidiladha tuk semua!!

6 comments:

Scha Iriney said...

sedapnye.. takpe gak dapo tak meletup cam dapo saye.. hehe

avie eicca said...

wah bestnya! bwak balik sikit mai penang! ayaq tangan ang selalus sedap weh!sure pintu terbukak 24 jam. Selamat Hari Raya Haji weh! :)

Nadiah Sidek said...

masak tak jadi tu mustahil. husna kan pandai masak. tolong masak untuk akak sekali. malas nak masak ni >_<

husna said...

scha iriney: hahahaha. kena jugak jaga2 supaya tak meletop dapoq tu.

marina: hahahahha. tak selalu lah. selamat raya haji jugak weh!

kak nadiah: hahahaha. mana pandai... ala. segan lah nak masak tuk kak nadiah. kak nadiah masak canggeh2. selamat hari raya kak nadiah n famili!

eL_kZ said...

bagusla ang husna :)

husna said...

hahahhaa. nak makan...