Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, April 03, 2013

byebye penang soon: monkey beach


bila aku buat keputusan untuk bye bye penang,
aku ada senarai tempat yang aku nak pi, benda yang aku nak buat, tempat yang aku nak pi lagi sekali, benda yang aku nak buat lagi sekali.

akktiviti pertama yang dibuat,
BBQ di monkey beach.

kejadian berlaku pada 3 mac lalu.
yang dapat pi, hanya aku, marina dan wan.

monkey beach terletak di penang national park, teluk bahang, penang.
boleh pi dengan bot atau hiking.
ini 1st time aku pi. wan dan marina dah selalu pi. sebelum ini, banyak kali jugak depa ajak.

plan asal mau pi dan balik naik bot.
sebab mau bbq dan relax2.
tapi disebabkan hanya kami 3 orang, maka harga bot jadi tinggi skit.
(kalau pi ramai-ramai, boleh kongsi2 bayaq, maka lebih murah)

oleh itu,
aku, marina dan wan ambil keputusan untuk hiking ke monkey beach.
aku pakai selipar ja. so ini menunjukan bahawa laluan hiking tak la susah sangat. tapi penat juga lah kalau pakai selipar. kena banyak berhati-hati.
dan juga penat skit sebab hangkut barang bbq.

sampai.
terus bbq.
relax sungguh sampai aku tidoq kat pantai.
sangat syiiiiok!!!

pantai bersih. ayaq lebih bersih berbanding dengan ferringhi. sebab tak ramai orang.
monkey tak banyak. so selamat ja nak makan-makan.
tapi kebanyakan pelancong pi sebab nak tengok monkey, agak kesian kat depa sebab kena cari monkey atau tunggu monkey munculkan diri.

aku balik naik bot.
kongsi naik dengan 3 orang budak.
aku hangkut semua barang naik bot.
marina dan wan terpaksa hiking balik.
sebab ada benda nak dicari sepanjang trail.






















 


4 comments:

Aku Dan Kalam said...

Nice pictures! Suka baca your blog

husna said...

Thanks Aku Dan Kalam!! :)
selamat membaca..

Tam said...

Latest harga boat sehala berapa ?

Tam said...

And perjalanan hike brapa lama ?