Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, July 02, 2013

no-shampoo eksperimen

aku terbaca post ni semalam  http://almostbohemian.com/shampoo/

terus rasa nak buat.
semalam juga, aku dah serahkan semua benda-benda berkaitan jagaan rambut kepada housemate.

tengok macamna nanti.
adakah ini sesuai untuk wanita bekerja yang sayangkan rambut panjangnya dan memakai tudung dan tinggal di Malaysia.

lepas aku jumpa pasal no-shampoo,
aku ada jumpa no-soap, no-deodoren, no-detergen.

yang no-soap dan no-deodoren,
nanti-nanti aku akan cuba.
no-detergen tu, macam ekstrem jaaa.

oh ya. kenapa aku nak try buat?
aku bukannya seorang environmentalist ka apa. bukan juga nak berjimat.
(dan aku jugak seorang yang sayangkan rambutnya dan suka beli produk-produk jagaan rambut)

aku buat sebab nak buat eksperimen.
(rindu nak buat eksperimen dalam lab gamaknya)
nak tahu adakah betul keputusan yang orang lain dapat.
dan adakah no-shampoo ini sesuai tuk aku.
itu ja.

No comments: