Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, August 27, 2008

Tuesdays with Morrie

Tuesdays with Morrie
by: Mitch Albom


aku sangat suka akan buku ini. setiap kali aku baca mesti nangis punya. banyak benda yang aku belajar dari buku cerita ini atau lebih tepat Autobiografi. ia bukan cereka semata-mata. ia adalah rakaman hari-hari dan perbualan terakir antara penulis dengan profesornya yang sedang sakit ALS, Morrie Schwartz.
Perbualan dan pengajaran yang penuh makna. pengajaran mengenai life, love, people dan tentang benda-benda penting yang kita selalu tak ambil kisah atau anggap remeh. Penulisan yang simple tapi berkesan dihati.
sememangnya aku sangat suka akan buku yang menulis kisah benar. tulisnya pasti berbekas dan terkesan dihati. dan sememangnya banyak yang aku belajar dan kata-kata Morrie yang sangat aku suka adalah:
The culture we have does not make people feel good about themselves. And you have to be strong enough to say if the culture doesn't work, don't buy it

No comments: