Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, August 11, 2009

husna, hepi dan malas. bolehkah berada dalam satu ayat? AYAT 1:



ayat 1: sekarang husna berada dalam fasa paling hepi dalam hidupnya.

tadi aku baru habes baca theSun (surat khabar yang selalu diberi oleh mr ng. dia kutip free kat bangunan canselori. dia pas surat khabar tu kat aini sebab aku tak sempat jumpa dia hari ini. mr ng berkata, " aini, give this to husna comel". aini selalu cemuih kalau mr ng kata aku comel).

eh melalut pasai mr ng kesayangan lak. okei. berbalik pasal theSun. aku baca pasal Lenka mai malaysia. dalam interview, Lenka kata, " i cant write songs when i am happy because i will living in the moment. i usually write songs when i want to be happy".

aku teringat la masa dolu-dolu aku suka/pandai tulis sajak/puisi. ececeh. ngaku pandai tulis sajak lak... dulu aku ingat aku pandai tulis sajak. tulis sajak sedih atau marah. pastu kini aku dah tak pandai tulis sajak. aku ingat aku ni kena writer's block. ingatkan kena writer's block untuk menulis sebarang benda termasuk tesis. dan bila dah baca pasal lenka ni baru aku sedaq. rupa-rupanya aku dah tak pandai tulis sajak sebab kini aku merupakan seorang yang tengah hepi dengan hidupnya. aku hanya boleh tulis sajak bila aku sedih atau marah sahaja!

kesimpulan cerita berbelit ini: aku tengah menjalani hidup yang hepi sekarang dan aku bukan nak samakan diri aku dengan lenka. sungguh!

2 comments:

avie eicca said...

betul kut..bila dok happy takda benda nak luah kut hehe..nanti tulis sajak post kat blog,kalau ang dah terer main gitar..lehla buat lagu:)

husna said...

hehehehehe.. sajak dah lama tak reti tuleh. guitar tak tau men lagi.. tak tau bl nk boleh petik. hang pon belajaq men gak la