Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, August 11, 2009

husna, hepi dan malas. bolehkah berada dalam satu ayat? AYAT 2:



ayat 2: hari ini husna simpulkan sebagai hari malas sedunia. cop cop. bukan... hari paling malas sedunia.

cerita pasal hari-hari malas ni memang tak pernah berakhir. ada ja hari yang aku malas. atau hari yang sangat malas. nak cari yang tak malas tu susah skit.

mak aku tak bagi dok selalu kata malas...malas... nanti jadi besa.

abah aku plak pernah plan nak tukaq nama aku,husna kepada nama lain yang tak ada 'na' dibelakang. sebab dulu-dulu masa aku sekolah, aku suka malas dan suka meng-le'na'-kan diri.

aku teringat kisah aku semasa jumpa dr norlela di pusat kesihatan. masa tu aku demam. dr norlela berkata, "kalau dah mula rasa nak demam, cepat-cepat makan panadol". aku pun mengangguk. dia berkata lagi, "rasa mula nak demam ni, macam kamu rasa tak sedap badan...malas-malas....". aku pun cuba membayangkan macamna dikatakan tak sedap badan atau malas-malas tu.. tapi dr norlela sambung lagi.... " ka kamu hari-hari rasa malas-malas". ADEH. amek aku. ada cop pemalas kat dahi aku ka?

kesimpulan dari cerita diatas: aku kena stop kata malas kot, walaupun dok memang tengah malas. ingat pesan mak tu. walaupun aku tak pernah berubah. tapi kalau ada hajat nak berubah oke kan?

No comments: