Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Thursday, September 24, 2009

hari raya kedua

isnin, 21 september '09..









1. still tak dapat pakai baju raya baru lagik...

2. hari raya kedua adalah hari jenjalan beraya kat umah kakak, saudara-mara di alor star dan taiping... sedara mare belah mak aku... tapi raya kali ini, kami sekeluarga tak sempat jenjalan beraya kat taiping...

3. sempat beraya 5 buah rumah aja. rumah mak tam gayah, rumah kakak-kesayangan-yang-tak-menyiapkan-baju-raya-adiknya, rumah tok cik, rumah wa sam dan rumah anak buah mak aku tapi aku telah lupa namanya...

4. seperti biasa, rumah wa sam merupakan rumah yang paling lama kami lepak.. solat dan rehat disitu... abang aku tidur buat cam rumah sendirik dan anak-anak buah aku pakat mandi ramai-ramai. disitu...

5. mak aku janji nak balik rumah sebelum magrib, katanya mau buka puasa kat rumah... tapi keluar dari rumah yang terakhir pun dah kul 645 ptg.. dah la kul 8 mlm aku ada reunion dengan budak-budak putra SPM '01 kat bukit ayaq... adei berdebar aku dalam kereta...jalan alor setar-kangar agak jam... naseb baik aku naik kereta abang caq aku.. jenis suka potang barisan dan suka pecut...

6. sampai rumah kul 8.03 malam... aku kalut mandi, solat dan bersiap.. sempat lagi make up skit.. pi reunion kena lah segak skit dari biasa kan... kot kot la boleh ngorat mana-mana kawan lama yang single...

7. hanya 20 orang kawan-kawan yang dapat datang... tu dah dikira sangat-sangat OK.. kalau sebelum ni, cam hampeh.. tahniah buat wandi, alla dan yong yang telah berusaha buat reunion nih... memang sangat BEST dapat jumpa kawan-kawan yang memang dah lama tak jumpa sejak abes SPM.. lebih kurang 8 tahun beb...

8. habes majlis dalam kul 11 malam... kami pakat pi lepak kat kedai kopi lak... yang lelaki ngan baju melayu dan sampin, yang perempuan ngan baju kurung dan kasut tinggi... lepak minum sampai kul 1.30 pg (anak-anak gadis tak elok balik lewat-lewat kan..)... kalau bab sembang dan gosip ni tak kan abes...




p/s: gambo reunion nanti aku upload... gambo-gambo tak amik dari zati lagik..tangkap gambo guna cam zati.. cam aku memang tak cantek kalau guna waktu malam dan gelap-gelap macam gitu...


No comments: