Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, October 07, 2009

sejak balik dari cuti raya....

rutin harian jika balik ke hostel....



balik dari lab....

tukar baju, basuh muka, basuh kaki...
tengok baldi yang penuh pakaian...
tengok elmeri baju...
emmm... cukup lagi stok baju aku tuk beberapa hari...
tengok pula keadaan bilik...
emmm... ada banyak lagi ruang tuk kaki aku pijak...

set alarm kat hp, bajet tidur 5 jam saja... cukup la tu kot...
hajat hati mau bangun awal, mau bukak buku dan laptop yang berat aku hangkut tiap-tiap malam bokbalik hostel....
letak hp jauh dari jangkauan... kena bangun dari katil kalau mau tutup alarm...
buka lampu bebola yang aku sangkut kat tingkap...
tutup lampu kalimantang...
pastu terus tido....


terjaga dari tidur...
angkat kepala tengok tingkap yang tak penah nak katup tu...

hari dah cerah....
shit.
dan hujan...
ah patut la sejuk.. best ni kalau sambung tido...
lampu bebola aku masih bernyala...
biar lah.. nanti la aku tutup..
cari hp...
macamana hp aku leh ada kat sebelah bantal lak... bila masa aku bangun amik hp ni..
tengok jam...
ah.. baru kul 8... awal lagi nih...
tarik selimut balik... sejuk..
tidur la kejap... tunggu sahabat-sahabat aku yang duduk kat bilik sebelah mai ketuk pintu bilik....


kul 10.30... sampai di lab...
mintak-mintak tak terserempak dengan Bos-No-2....


----------------------------------------------------------


tapi hari ini....

aku bangun awal skit...
hujan tiada...
tapi terlebih jugak 5 jam yang aku set..
dan buku buku yang berat aku bokbalik tu, tetap tak buka jugak...
tak pe lah...
perubahan tetap perubahan bukan... walaupun kecil...
aku mau bersiap pi lab...

sambil nyanyi lagu pagi yang gelap... kini sudah terang...




No comments: