Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Monday, February 22, 2010

aku yang kuat belakon


selamat hari isnin semua!
wah. dah masuk minggu terakhir bulan februari dah ni.

gigih husna gigih.


cakap pasal gigih bekerja ni,
aku teringat masa Bos-No-2 bagi fail nota, suruh difotostat untuk bagi kat The-Big-Bos, aku ada jumpa nota yang bertajuk lebih kurang bunyinya: lakonan di tempat kerja.
ada la kot dalam 10 lakonan. seperti, jalan kemana-mana kena kepit fail, buat-buat bz, cakap guna ayat canggih2, meja semak.
daya kata, Bos-No-2 akan tunjuk benda2 macam tu kat student masa di akhir2 kelas.
cayalah. ada juga dia tunjuk quotes yang membina semangat student.

aku tunjuk kat aini nota tu,
dia kata, semua lakonan tu aku buat.
aku memang kuat belakon gak.
tapi rasanya tak la semua 10 perkara tu aku buat.


hanya 2 perkara penting yang aku selalu praktikan.
1. kalau berjalan dalam skol ni, jalan laju-laju. buat cam kalut skit. walaupun hanya nak pi bergosip atau nak tanya sahabat nak pi makan kul brapa.
kalau jumpa orang dan mereka bertanya sesuatu, jawap pon sambil jalan ja.
pastu kat tangan jangan kosong. pegang la buku ke, fail ke. paling koman pon, pegang la apa2 kertas, journal sekeping, tak pun pengang henset.

2. meja kena semak dan berselerak. ni wajip. susun buku library penuh meja. kalau tak celuih atas meja, susun bawah meja. walaupun jenis pinjam tapi tak bukak pon dan tarikh pemulangan buku juga dah lambat. asyik dok kena denda dengan library ja.
kalau dok kat meja, selerakan meja dengan paper2, bukak buku 2 3 buah, kertas2 dan buku2 bertindan-tindan, pegang pen.
walaupun sebenaqnya dok tengah tengok konset coldplay atau tengok drama korea atau tengah baca kat wiki apa itu film noir ataupun tengah baca blog orang dan blog sendiri atau tengah kusyuk menulis blog. seperti yang tengah buat la ni...



okeh..
sekian...
daaaa..


mau jumpa bos kejap.
kalut ni!




emmm.. sebenaqnya, banyak la lagi lakonan aku selalu buat. tapi len kali aku kasi cerita.

5 comments:

Firol said...

meja aku lagi kusut daripada tu

Nadiah Sidek said...

haha..ni bukti nk tunjuk kat bos-no-2 nih

husna said...

firol: itu bukan gambaq sebenaq. tapi, kalau nak dibanding dgn org len, aku OK lg kot...

kak nadiah: muhahaaa.. mampus laaa..
naseb baik bos2 tak baca blog..

liyana said...

lg 1, parking keta sebelah keta boss... yg ni aku slalu prektis.. tp boss kata.. tu taktik yg aku ajo kat kau.. xpayah nak membohong kat aku... mmng kau pura2 rajen..huhu

husna said...

hahahahaha..
parking seharian tepi keta bos.
tapi sebenaqnya kadang2 lesap.

bos sendirik ajaq hang noo..
baguih!