Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Saturday, February 20, 2010

john william godward

sabtu, datang lab.
malam ni tidoq kat lab.
Bos-No-2 ada suruh buat keja.
tapi tak buat-buat lagi.
dok merapu kat tenet dulu.
jumpa pelukis john william godward.

aku ni bukannya tau sangat pasai pelukis-pelukis terkenal nih.
dan bukan juga seorang peminat lukisan. tapi suka gak la tengok-tengok.

tapi bila tengok lukisan dia ni....
aku terpegun.
gila punya cantik semua wanita dalam lukisan dia nih.
jelita, cantik, seksi, menawan, penuh kewanitaan..
macam greek goddess. walaupun aku tak tau rupa greek goddess tu camna.
tapi nak habaq punya la cantik aku rasa....
aku perasan macam mereka ni orang yang sama jaa..
ataupun 2 3 orang yang berlainan.
punya la cantik dia potretkan mereka ni.
aku wonder, siapa la wanita-wanita ni semua...
wife dia? girlfren dia? ada skandal ke mereka ni dengan pelukis? ataupun hanya model semata-mata.
aku punya curiosity ni semua terpengaruh lepas baca novel sophie kinsella, twenties girl...




nerissa



far away thoughts



classical beauty


dolce far niente


idleness


megilla


ophelia
setakat ni, lukisan dia yang aku sangat suka adalah,
nerissa, far away thoughts dan classical beauty.
gila punya cantik wanita2 tu...
selain tu,
aku sangat suka stail wanita tu semua...
pakaian mereka, kain yang ikat kat pinggang tu, tali yang lilit kat dada tu, tali/kain yang lilit rambut, dan yang paling suka, sandal mereka.. aku nak pi cari sandal serupa tu satu. kat mana ada ek? aldo? jangan kata ferragamo!



p/s: setiap orang ada kisah masing-masing. setiap benda juga pasti ada kisah disebaliknya...
" No human on God's earth is a nobody"- sophie kinsella dalam twenties girl

2 comments:

avie eicca said...

wah klasiknya gambaq2 ni, buku2 memang boleh mempengaruhi kitakan.Semua gambaq dia nak surreal! hebat na. aku lukis orang pun tak reti ahaha, ni nak warnakan nampak real pun lagila mustahil.

husna said...

tu la. hebat tul. cantik tul.
aku pun sama laa.. bukan takat nak lukis orang tak reti, nak lukis pokok pon tak reti.
lukis mcm budak tadika boleh laa..