Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, May 04, 2010

BOGEL

finding yourself through writing.


melalui writing,
boleh membogelkan diri sendiri.

bukan takat bogel tuk tatapan diri sendiri,
malah tuk tontonan orang lain jugak.


kalau yang dipertontonkan itu yang baik-baik belaka,
tak mengapalah. baguslah.

tapi,
kalau yang dipertontonkan itu boleh menampakkan buruk kita,
habeslah.
orang akan tahu tahap IQ kita.
orang akan tahu pegangan kita.
orang akan tahu personaliti kita.
orang akan tahu rupa sebenar kita.

atau lebih parah lagi,
orang tahu apa yang kita sendiri tidak sedar.

Italic




kadang2,
itu semua buat aku takut untuk menules disini.
sebab aku tahu aku buruk perangai.
dan tak mahu orang tahu semua yang buruk itu.



2 comments:

Saya said...

I like reading your blog Husna. And you are right about revealing ourselves to the world. But who are others to judge us?

husna said...

hi dr rosenani.
you made my day when you said you like reading my blog. aha

ya. i agree with you about who are others to judge us.
and i like a famous malay line; ade aku kesah??
but im careful in writing because if people are judgmental towards me, i cant bitch them back because im also a judgmental person. what a shame! hahaha


p.s: i really have to be careful about writing in this blog because you might know the secret life of a lazy student. hahahha