Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, May 25, 2010

kerja perlu siap pada 31 mei


husna, isnin ni 31 haribulan.....

itu kata2 keramat Bos-No-2 tengah hari tadi.
jam 1.15 pm lebih kurang,
bos datang ke bilik rehat ini,
mencari bed mungkin.
dan ada ramai manusia2 disini sedang bersuka ria dan bersembang2.


bed tengah makan nasik bersama aini dan fir.
aku plak tengah rancak menjaja baju punjab.
tolong juai tuk sarah. sarah datang bersama anaknya yang comel masa tengah hari tadi. mahu bertanya khabar mungkin. atau mungkin keboringan asyik dok saja tak buat apa kat rumah mertuanya. sambil tanya khabar, dia tambah lagi bilangan baju punjab untuk aku tolong juai. baju2 yang dia kasi bulan lepas pun tak de sapa beli pon. sememangnya aku penjual/peniaga yang tidak berjaya. malas cari pembeli.
tapi tengah hari tadi betui punya rancak aku menjaja. tak pernah bersemangat seperti itu. dapat la juai 2 3 helai baju dengan gaya penjual yang tak berjaya tu..


tapi,
bos kacau line lah.
tapi tak la sampai dia mai ke meja aku nak tengok takat mana aku dah tulis....


lepas dia meluahkan kata2 keramat itu,
aku terus sambung menulis. tutup kedai.
insaf.






apa2 pon,
menulis di blog ni tetap tak lupa.
ngeh ngeh.




sekian.
cerita terjah hari ini.


2 comments:

avie eicca said...

nasib baik tak jadi rancangan wakenabeb atau terjah...lawak sangat bila ingat.

husna said...

kalau ni rancangan realiti tv. aku namakan dia 'diterjah bos'.