Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Sunday, May 16, 2010

soalan mudah

dia tanya aku satu soalan yang sangat mudah.
kalaulah aku dapat jawap dengan mudah juga.

tapi tidak boleh.
terlalu komplikated.

aku mainkan dia?

tapi,
sebenarnya,
kami tiada apa2 untuk dipermainkan.
tiada yang serius.
itu janji kami dulu.

tiada yang serius.
itulah yang aku pegang dari dulu.
atau mungkin,
itu hanyalah sebagai alasan untuk aku tidak rasa bersalah.

aku masih belum mampu menjawap soalan dia.
apakah jawapan yang sebenarnya?
aku sendiri tidak pasti.

mana mungkin aku sendiri tidak pasti.
sendiri tidak tahu apa yang aku mahu.
ia terlalu komplikated.
atau aku yang buat ia komplikated?

ah.





***************************

selamat hari guru buat semua guru2!



2 comments:

HuMayRah HaYatI said...

biar masa yang menentukan...tak payah pening2kan kepala...

husna said...

kalaulah ia semudah itu.