Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, November 17, 2010

selamat hari raya aldiladha!

dan maaf zahir dan batin tuk semua!


ni kali ke-3 aku tak balik raya haji kat rumah.

pertama kali tak balik adalah masa matrikulasi,
masa tu semua tak boleh balik.
ada kenduri korban. tolong kupas bawang. solat hari raya kat dataran matrik. syok juga masa tu.

kali ke-2 adalah masa 3rd year 1st sem, masa undergrad,
nak dekat exam aku rasa.
dari hostel saujana, jalan kaki pi solat raya kat semejid. syahduu..

dan ini adalah kali ke-3.
dok umah mak teh aini ni.
tumpang sedara orang pon oklah jugak kan.

kalau dibandingkan dengan orang yang lagi jauh tak leh balik raya..
eh bukan takat tak leh balik raya, tak boleh balik dalam masa 3-4 tahun tuh.
aku kira ok lagi juga la kan.

tapi kesian kat mak aku.
ni 1st time takdak orang perempuan kat umah.
adik aku beraya kat kuching.

bang caq aku boleh la diharap jugak.
tapi kalau anak lelaki ni lain juga la kan..
nasib baik ni raya haji ja.. orang yang mai umah pon tak la seramai masa raya posa.
kalau dak, lagi kesian kat mak aku. kalut dia.


No comments: