Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Sunday, December 26, 2010

kalau ada sayap untuk terbang senang jugak. kalau ada sayap tapi bermulut bodoh, tak mau la pulak.

ketika ni,
aku sangat berharap aku tidak berada di KK.
berharap aku sedang berada disana.

sedang berkumpul,
sedang mendengar,
sedang menangis bersama-sama,
sedang memegang bahu atau tangan dia,
dan sedang cuba mengeluarkan kata-kata kuat semangat yang berbau philosophical dan bijak tapi yang keluar dari mulut adalah kata-kata yang bodoh yang tak kena gaya, masa dan tempat.




kalau aku ada sayap dan boleh terbang jauh kan senang.
kalau kaya tersangat dan boleh terbang kemana2 sesuka hati pon ok jugak.




mungkin kamu sudah letih mendengar perkataan yang sama, tapi
tabah ya sayang!
ya, mungkin hari-hari mendatang tidak akan sama dengan hari-hari semalam,
tapi keindahannya akan tetap hadir, walaupun dalam bentuk yang berlaianan.
(tengok, aku maseh cuba untuk mengeluarkan kata2 semangat yang konon ber-philosophy)


tabah ya sayang.
kamu memperjuangkan apa yang kamu rasa. apa yang kamu cinta.
usah tunduk atau gentar.
kamu adalah antara insan yang selalu berdiri tegak penuh semangat waja pernah aku kenal.
(okey, cukup dengan berkata2 sebegini. aku mungkin tidak akan pandai mengeluarkan kata2 yang kena gaya dan tempat sampai bila2)


dan,
aku sayang kamu, sayang.
walau apa pun yang terjadi, kami tetap di sisi, di depan dan di belakang kamu.




3 comments:

Mengkuang berduri said...

untuk sape ni husna? sedih sgt bunyinya...

avie eicca said...

husna, jgn mengalah lagi! Semua dok berjuang kat sini. Nak kasi semangat kami kena hantar guna angin...fuuuh semangat utk husna sayang dari kami semua kat sini!

Genggam bara api biar sampai jadi arang hehe ye ke? ke abu ah??

ok..alang-alang menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan! :)

husna said...

kak sita: mmg sedih. tak dapat bersama2 dgn org y kita sayang bila dia tengh sedih.

marina: wah. semangat hang sampai sipi2 saja. yg lain mungkin angin bawak ke korea kot. ekekekekk.
weh nak genggam sampai jadi abu, tangan sgt pedih weh.
aku lebih rela tuk seluk pekasam sampai lengan. tak sakit sgt kot.