Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, December 22, 2010

seminggu tanpa tv

dan mungkin hari2 tanpa tv akan terus berlanjutan sampai aku tinggalkan rumah sewa nih.

disini,
bukan tiap2 hari pi lab.
hanya pi lab bila rasa nak jumpa bos besaq atau nak guna internet yang laju atau nak print sesuatu.

maka, lebih banyak habeskan masa buat kerja menulis dirumah.
oleh yang demikian, tv adalah satu2nya objek yang dapat menghiburkan hati.
nak kata hantu tv tu tak la sangat.

kalau dulu kat penang, aku tengok tv bila makan kat kedai mamak saja atau kadang2 di bilik tv hostel bila bosan sebab tak pi lab.
itu cerita di penang. dimana aku banyak habeskan masa di lab. dari pagi sampai malam. di lab ada internet. laju pulak tu.
so, kalau bertapa kat lab 4 hari 4 malam pun aku tak kisah sangat.
(untuk rekod, paling lama aku pernah tinggal kat lab adalah 4 hari 4 malam tak balik-balik. bukan tak keluaq2 lah, aku keluaq jugak pi ambil angin kat QB mall)

bila dok menapa kat rumah disini,
tv adalah peneman setia.
bukak tv hampir 24jam. tonton macam2. banyak jugak siri drama aku tengok.
tapi selalunya biaq saja tv terpasang, tak tengok. hanya buat bising memenuhi ruang rumah.
dok dalam bilik bukak, dok kat dapoq tengah masak kongkang2 bukak, tengah kusyuk buat kerja pon bukak.

jadi, bila dah seminggu tv rosak, dan tuan rumah pulak tak dak dalam kawasan,
maka gila punya mati kutu aku dibuatnya.
rasa sunyi lain macam. rasa bosan lain macam. rasa tak best lain macam.
itulah kesannya bila banyak bergantung pada tv untuk menghiburkan hari2.
bukak radio pun tak seronok. baca novel pon tak seronok. ulang tengok movie yang ada simpan dalam komputer pon tak seronok. dengaq beratus-ratus lagu yang ada pon tak seronok. semua tak boleh lawan keseronokan bila ada tv terpasang.

kerja2 menulis pon ada terbantut skit dalam masa seminggu nih.

dulu, masa awal2 sampai sini,
kerja2 menulis pon ada terbantut skit. terbantut sebab kena hadapi hari2 tanpa dapat online 24 jam seperti selalu.
itu adalah akibat kebergantungan hidup terhadap internet yang telah disemai selama bertahun2 lamanya.
sekarang kena ekjas hari2 tanpa tv pulak.



semoga aku berjaya.



sekian berita dari rumah tanpa tv terpasang.







5 comments:

eL_kZ said...

"itu adalah akibat kebergantungan hidup terhadap internet yang telah disemai selama bertahun2 lamanya"

aku sokong!!
*semoga hang tabah hidup tanpa TV terpasang

Mengkuang berduri said...

hehehe...semoga tabah yer... cepat ler habis nulis nyer...

husna said...

su: hahahhaa. tengah cuba tabahkan hati dan minda.

kak sita: hahahha. tq kak sita. yeah. ku berlari pantas tapi semput.
ekekekkek

HuMayRah HaYatI said...

mula2 kak yati pun mcm tu gak...gelisah jer bila tak der Tv...tapi skrg dah ok...dah lebih setahun pun....

husna said...

wah.kena jadi mcm kak yati lah.
hebat