Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Thursday, March 24, 2011

aku, bila berpuasa di luar bulan ramadhan

posa ganti ka, posa sunat ka.
aku kena berjaga-jaga.

sebab aku selalunya akan lupa aku ni tengah berpuasa.
selalu buat latah.
selalu sangat latahnya.

sebagai contoh.
dulu masa The-Big-Bos masih ada disini,
kat atas meja dia ada bekas gula-gula.
aku selalunya akan jadi tukang perabes gula-gula dia.
kalau masuk bilik dia, sure automatik tangan akan capai gula-gula.
habes kunyah 1, ambil lagi 1. habes kunyah, ambil lagi.
pastu sebelum keluar, ambik 3 4 bijik gula-gula masuk dalam paket.
selalu jugak la kena hingaq dengan bos sebab dok perabes gula-gula dia.
kadang2 ada jugak aku beli gula-gula guna duit sendiri, letak dalam bekas gula-gula dia, semata-mata untuk aku makan kalau masuk bilik dia.
uish, panjang pulak cerita pasal gula-gula kat bilik bos. ni cerita pasal posa.
ha. oleh sebab tangan aku dah terlalu biasa nak mencapai gula-gula dia, maka amatlah bahaya bila masa aku berpuasa.
selalu jugak jadi kejadian aku terbukak posa dengan mengunyah gula-gula dia.
aku tersedaq yang aku ni sebenaqnya berpuasa pun masa tengah kunyah gula-gula yang ke-2.
dan masa tu dah jam 5 ptg macam tu.

contoh lain seperti,
termakan bila ada orang ofer makanan.
terminum sebab tangan secara automatik mencapai botol air yang berdekatan.


so, bila ja aku berpuasa diluar bulan ramadhan,
aku kena letak botol air jauh-jauh.
kena letak segala makanan seperti biskut atau gula-gula jauh-jauh.
dan kena selalu buat mental note yang hari ni aku berpuasa.

No comments: