Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Monday, March 21, 2011

hari cheese sedunia

aku tak sure betul ka dak ada sambutan hari cheese sedunia.
tapi, semalam, ahad, aku telah makan cheese melebihi kadar yang biasa.



sungguh jarang untuk aku makan cheese.
sebab,
1. takut bertambah gemuk.
2. makan cheese banyak2 boleh naik muak.

tapi semalam,
semperna aku dan zati memasak kat rumah kak timah aku,
banyak sungguh cheese aku makan.
dalam appetizer ada cheese.
dalam main dish ada cheese. hat ni sungguh banyak kandungan cheesenya.
dalam side dish pon ada cheese.
nasib baik dalam dessert tak boh. kalau dok buat masak cheesecake ka pulak, hari ni sure aku loya tekak. walaupun aku sangat suka cheesecake.
kalau ni dikatakan tekak melayu, ya la kot.

ok.
semalam,
al kisahnya,
aku dan zati saja lepak2, tengok tv, tidoq2, masak2 dan makan2 di rumah kaktimah aku. kak ipaq aku.
dah lama aku tak buat kerja masak memasak ni.
so, lupa la skit bagaimana nak bajet masak ikut bilangan perut yang sepatutnya.
masak banyak gila. untuk 4 orang makan dengan kenyang pon boleh.

kami masak,
bruschetta untuk appetizer.
macaroni bakaq untuk main dish.
green salad untuk side dish.
strawberry blueberry smoothie untuk dessert.

dan sebelum masak benda ni semua,
zati dok bakaq biskut.
ikut resepi dalam buku resepi biskut yang aku kasi dia hari tu.
zati senarai pendekan resepi2 yang rasa dia boleh buat dan yang bahan2nya tak merapu sangat. lepas tu, aku pilih hat mana yang aku nak dari senarai pendek tu.

lepas ni giliran hang pulak, arix.
ekekekekekk.


ada banyak gambaq aku tangkap.
nanti aku letak satu satu benda yang kami masak tu na.
kalau rajin, aku bagi resepi sekali.




p/s: oleh kerna semalam aku rasa aku dah makan dengan kadar yang luar biasa, maka, bila bangun pagi tadi, aku niat nak berdiet tuk hari ni. tapi malangnya.... tadi petang, lab Bos-No-2 buat makan2 pulak.
:
:
p/s/s: jangan sesekali menolak rezki.

2 comments:

eL_kZ said...

byknye cheese.
hari ni pulak hari air sedunia.
[aku pon baru tau]

husna said...

ya ka.
mungkin betul ada hari cheese sedunia kan. satg nak p cari tgk, kot kot ada