Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, March 30, 2011

how to annoy your friends (1)

aku jarang nak hafal lirik lagu.
sebab kalau aku boleh hafal,
aku akan menyanyi lagu tersebut setiap hari dan setiap masa.
sampai bosan.

kalau dah bosan tu,

aku akan hanya dengaq lagu tu sekejap saja.

jadinya, untuk mengelakkan rasa bosan muncul terhadap lagu2 hat best2,

dan supaya tidak bosan untuk mendengaq lagu tersebut berkali2,

aku ambil keputusan untuk tidak menghafal lagu tersebut.

tidak menghafal keseluruhan lagu tersebut.

tapi, oleh kerna aku mendengaq sesuatu lagu yang aku suka tu berkali2 dalam 1 hari,
maka, mestilah ada jugak lirik2 yang melekat dalam kepala tanpa aku mahu kan.


kepanjangan lirik yang melekat dalam kepala tu tak menentu.

kadang2, hanya 2 perkataan.

kadang2, hanya sebaris.

kadang2, 1 perenggan.
kadang2, 2 perenggan.


oleh kerna lirik2 tersebut melekat kuat dalam kepala aku,

maka, aku akan membentuk satu tabiat,
menyanyi lirik tersebut dengan berulang2.
biasa nya, tak sampai 15min, aku ulang dan ulang lagi.


dan tabiat ni,

tentunya,
menggundang annoyance terdahap sahabat2.

tambahan pula,

sahabat2 aku ni jenis tak boleh dengaq lagu sekerat.


minggu lepas,

aku dok ulang,
easy come, easy go.
lagu grenade, bruno mars.
reaksi mereka: dok easy come, easy go!

minggu ni,
aku dok ulang,
forgive me, hera, i cannot stay, he cut out my tongue, there is nothing to say (lirik sebenaq, save).
lagu what he wrote, laura marling.
reaksi mereka: meh sini, aku cut hang punya tongue!


kalau lirik yang diulang tu dari lagu yang belum pernah didengaq oleh mereka,

atau lagu yang datangnya dari penyanyi yang mereka tak kenai,

lagi bagus annoyance tu.


kalau suara hampa jenis tak dak beza antara menyanyi atau bercakap, macam aku ni,

lagi berganda-ganda lah annoyance yang dicetuskan.





bila pikiaq balik,

nanti,

lepas ni,
aku tak boleh la nak annoy depa lagi.

huuwaaaaa.





ataupun,
depa syok sebab dah tak dak aku untuk annoy depa.

2 comments:

Siti said...

lorr apa annoy nya...barulah meriah weh! :D

husna said...

muhahahaha. annoy but meriah.