Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Wednesday, December 21, 2011

dari keja duduk, ke kerja berdiri dan macam2 lagi

bertahun2 aku dok kat lab.
kebanyakan masa, aku duduk.
mengadap laptop dan internet.
macam-macam aku buat, macam2 aku baca, macam2 aku tengok.

tiba-tiba,
kini aku terus berubah ke kerja yang banyak gila kena berdiri.
dan yang paling ketara.
sangat kurang guna internet.

zati baru buat bukak fb.
dulu masa meneruskan kehidupan kat lab,
macam2 benda aku rasa nak tag zati.
dan sekarang, jugak rasa nak tag video lagu yang aku suka kat dia.
tapi terus blank.
tak tau nak tag apa.
sebab aku rasa macam dah tak tau apa menda yang hangat kat tenet ni. dan juga ada rasa malas nak korek2 tenet ni lama2.
aish. adakah ini perubahan yang baik?
tapi aku tak suka.

terus jadi rindu kehidupan yang tak berapa berproduktif aku yang dulu.
kehkehkeh.

aku suka lepak di lab. kehidupan yang releks tapi ada stressnya.
aku suka keja di kedai buku. kehidupan yang penat tapi seronok.
so sekarang, kena seimbangkan kedua-dua kehidupan.
rasa macam sekarang ni, aku dah lebihkan keja kat kedai buku.

dan aku juga rindu ngan blog nih.
bila tengok orang, perhatikan orang, bila berlaku sesuatu, ada ja aku pikir.
dan pikiran tu, aku nak kongsi kat sini.
dan segala kejadian yang berlaku di kedai buku, yang kelakaq, yang baru, yang bengong, rasa nak cerita.
tapi bila dah balik keja, agak penat, dan malas tuk buka blog. dan malas nak bercerita.

dan bila rajin nak ke lab dan membuka blog,
rasa macam malas pulak nak recall apa yang terjadi. apa yang aku nak cerita sebelum nih.
alih alih, blog tak ber-update.



kehidupan bertahun dilab sangat sebati dengan jiwa.
rasa susah nak lepaskan kehidupan macam tu.
bila tiba masa kena ada rutin dan kehidupan yang lain jugak.
tapi buat setakat ni, aku nak jugak buat rutin yang dulu.

ni kes tamak ka apa nih.
ka kes tak mau berubah.




sori. lama tak update tapi bila update,
dok merapu sorang2.
teeheee




p/s: entry ini ada ciri2 tak matang. harap maklum.

No comments: