Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, January 10, 2012

menyesal

selalunya kita akan menyesal pasal benda yang kita tak buat,
bukan pasal benda yang kita buat.

contohnya,
aku menyesal tak belajaq rajin2.
tapi aku tak menyesal main2 masa sekolah dan jugak di u, sebab itu semua memberi aku kenangan yang indah kalau terfikir pasal sekolah dan u.


so, aku nak cuba buat sebanyak mungkin benda yang aku rasa nak buat.
dan listnya sangat panjang.
tapi ada beberapa perkara yang aku nak buat sebelum aku membina famili. kalau tak buat aku rasa aku akan meroyan.

contohnya,
1. travel.
ini sangat berat. berat tang duit. nak buat sebelum sampai umoq 30thn atau sebelum kawen macam tak sempat. mungkin kena pi lepas kawen tapi sebelum ada anak. ececeh.

2. pi konsert.
coldplay, mumford and sons dan moriarty.
aku sebenaqnya tak suka tempat crowded, tapi demi ini, walaupun crowded dan tak berpaedah, aku tetap rasa nak pi.
dulu coldplay ja dok dalam list. la ni tambah mumford and sons dan moriarty.
nanti tahun2 depan taktau la pulak.



harap2 boleh la laksanakan.




4 comments:

limapuluhsen said...

urbanscapes2012 jom :)

Miss FZ said...

simple plan tamau?rasanya depa mai bulan ni.huhu.

DAKWATUNNISA said...

cekyah admire kakna.:)kak na selalu buat list apa yang kak na nak kan. cekyah pun buat bila tgk kakna buat. kak na nak tahu, dulu lecturer cekyah pernah pesan. listkan apa yang kita nak, tak kisah benda kecil atau besar sebenarnya cara untuk menjadi orang yang bersyukur. bila kita dah list2kan tu,suatu hari nanti kita buka semula dan kita akan dapati banyak impian2 kita sudah kita kecapi. sebabnya impian itu adalah satu doa jua. Allah pasti makbulkan doa kita cuma yang membezakannya cepat atau lambat Allah bagi. :)

husna said...

limapuluhsen: saya tak reti sangat benda2 urban nih.

faranad: takmau. nak p coldplay, mumford and sons n moriarty ja. hehehehe.

cekyah: insyaallah. ha bt list cepat!