Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Tuesday, March 17, 2009

stress

aku tak sure banyak mana stress yang aku ada..
sebab sejak akhir-akhir ni aku senang ja nak nangis..
dimana saja..depan siapa saja..jam brapa pon..kalau ada sebab yang mencetuskan..
sebab yang cetuskan menangis sangat la kecil dan sepatutnya aku tak mengalirkan air mata pon..
tapi..
disebabkan stress yang aku bawa kini..
aku jadi senang untuk nangis..
antara sebab kecil yang telah sebabkan aku nangis baru-baru ini adalah:
1. tak dapat pergi viva VJ. memang la aku sedeh tak dapat p viva dia..tapi tak la sampai patut nangis...tapi...aku nangis gila-gila masa tu..sampai nyusahkan orang lain..hehehhee
2. ALS mintak keluarkan gambar dia dari blog aku.. memang wajar pon..demi nak elakkan masalah yang akan timbul dimasa kan datang...tapi aku nangis! aku ni mmg tak wajar..
selain itu...kalau aku dok sendirian...jenuh laaa..
tapi...
oleh kerna aku mengenali beberapa orang yang sengsara kerana stress yang melampau..aku jadi takut...sebab stress yang melampau boleh jadi kat sesiapa saja..masa dulu-dulu zaman aku tak matang lagi, aku dengan peliknya merasakan kenapa orang-orang ini tak boleh bendung stress..pergi la enjoy ka..bercuti ka..
tapi aku kini lebih memahami...benda tu datang tanpa kita sedar dan tanpa amaran..
sooo...aku selalu mintak supaya dilindungi ALLAH dari semua tu..tenteram jiwa aku..moga sihat fizikal dan mental...amin..korang semua tolong la jugak doakan kesejahteraan aku deh!

cakap berkenaan kena buang gambo ALS..ha..korang dah tak leh tengok muka mamat hensem sorang tu dah..dan aku juga akan guna nama ganti yang lain untuk dia..mungkin sebagai Mr. Who-is-older-than-us ataupun The-fourth..bukan lagi nama betul dia..

5 comments:

avie eicca said...

stress tu memang normal. hang nak nangis nangislah maybe benda tu leh kasi ang tenang..masa ang stress ang sensitif juga. Solat dan diet kena betul,makan benda berkhasiat sama. Aku harap ang boleh kawal stress kalau susah aku rasa ang kena spend masa buat tesis kat rumah boleh tak? bila bersama family maybe rasa lega sikit..ye tak? apa2 pun all the best ok:)

ps: byk sgt aku tgk note deadlines ang terpampang sepanjang meja. :)

Anonymous said...

thanks husna. for going thru all the troubles just to fulfill my request. really appreciate it.

husna said...

untuk marina: thanx ya marina. insyaallah aku ingat pesanan hang..mana blh tulis kt umah marina..dr aku tu..nak tgk muka kami memanjang..dia berpendapat tak semestinya masa nak tulis, kn tulis jauh dr lab..lagi pun betul gak..aku dah set blk umah nak rehat..so nak bt kerja pon tak menjadi kat umah..hehehhehe

untuk The-fourth: tak lah u..never troubled me..i je yang stress skit..so i nak cari sebab nak nangis jaaa...hehehehe

lina said...

usna jg diri ye. nangis pun baik tuk kesihatan. hehe..(xde idea tp nk tulis gak)

husna said...

thanx linaa..lina pon jg la kesehatan dan ceria sll!