Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Monday, April 26, 2010

denial

masalah dengan diri sendirik ni, semua orang ada.
cuma sedar atau tak.
boleh terima atau tak.
mahu berubah atau tak.
tahu camana nak berubah atau tak.


aku ni dah cuba tuk figure out apa masalah diri ni.
ada aku dah jumpa, ada yang belum jumpa.

dan sekarang ni,
tengah cuba tuk terima kekurangan tu.
sebab aku selalu hidup dalam denial. (denial adalah akunya feveret word tuk masa ni.hahaha)
tak mau mengaku tu masalah aku.
tutup otak serta merta bila diri mau pikir tentang masalah2 tu.

ada jugak aku dah terima.
tapi, tak berganjak nak berubah.
dok takat tu saja.
sebab kadang2 tak tau camna nak berubah.
pastu malu nak cari pertolongan.
malu sebab masih hidup dalam denial.


hari demi hari,
aku cuba tuk mengenali diri sendirik.

hari demi hari,
aku cuba tuk terima diri sendirik.

hari demi hari,
aku cuba tuk berubah.

hari demi hari,
aku rasa banyak tenaga aku habes tuk diri sendiri saja.
satu kerugian bukan.
jika tenaga itu dijanakan kepada benda lain yang lebih besar kesanya pada manusia, pasti sangat berguna aku ini.



oh. dah cakap seperti lunatic.

aku selalu berdoa, agar jiwa dan akal aku sentiasa terjaga oleh-NYA.




1 comment:

DAKWATUNNISA said...

Muhasabah diri sangat penting. InsyaAllah,kalau kita ingin berubah untuk kejar reda Allah,Allah dah janji akan tunjukkan jalan dan bersama-sama dengan kita. Jangan putus asa. Setiap manusia diciptakan dengan darjat yang tinggi oleh Allah. =)