Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Thursday, April 29, 2010

semangat tak kan datang melayang dengan mudah


semangat untuk melakukan/menyudahkan sesuatu perkara tak kan datang dengan senang.
kena usaha untuk dapatkannya.
dan semalam aku usahakan jugak tuk dapatkan kembali semangat aku.
semangat nak habeskan master.
walaupun belum dapat 100%, tapi sekurang-kurangnya aku dapat jugak.
(aku mahu rekod disini supaya aku ingat dikemudian hari apa yang aku perlu buat tuk dapatkan semangat balik dalam menyudahkan sesuatu perkara dan bagaimana indah rasanya bila ada semangat itu)

dengaq orang beletiaq, dengaq orang bagi motivasi, baca buku motivasi, tengok filem motivasi.
semua membantu tuk dapatkan semangat.
tapi kalau diri sendiri tak bertindak, tak kan dapat semangat tu sampai bila2.

yang penting bergerak, bertindak.
bukan dok saja.
buat sesuatu.

bila teringat yang aku ni dah berumur 26 tahun,
aku jadi malu sendirik.
sebab dah setua ni pon, aku belum matang.
belum matang tuk kuatkan diri.
aku selalunya mudah give up dalam banyak perkara.






2 comments:

avie eicca said...

samalah ngan aku jugak husna. aku pun tak matang. kadang2 terfikir jugak maybe sebab enviroment aku buat aku tak matang sebab berada kat zon separa selesa kut or sebab aku dok ngan mak pak aku hehe. so otak pun cam budak2.

husna said...

ihik.
aku pn rasa mungkin jugak sbb tak pernah keluaq dari zon selesa. bukan senang nak keluaq kan. dah nama zon selesa, apa jadahnya nak bahayakan diri keluaq plk. aha