Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Friday, March 18, 2011

aku suka membeli belah pinggan mangkuk (serta impian punya rumah sendirik)


tempat yang aku suka shopping;
no 1: kedai buku. suka membeli buku. belek2 buku.
n0 2: bahagian peralatan rumah kat pasar raya. terutamanya bahagian pinggan mangkuk. suka membeli pinggan mangkuk yang beraneka warna, bentuk dan jenis.
no 3: bahagian makanan kat pasar raya. terutamanya bahagian buah dan sayur.


ketiga-tiga tempat ni memang sangat syok nak belek2 jamu mata dan juga membeli.
kalau balik rumah kan,
pi tengok rak buku, tengok buku2 yang telah aku punyai dan baca, puas hati.
pi tengok rak pinggan, tengok pinggan mangkuk bewarna-warni tersusun, sejuk hati.
pi tengok dalam peti ais, tengok sayur2, buah2, botol2 jus, bekas makanan, bekas ais krim, senang hati.


pasal buku dan rak buku.
toksah ceritalah. aku memang selalu dok berangan, kalau nanti ada rumah sendiri, aku nak ada rak buku sampai syiling. ah syok nyaaa..

pasal pinggan mangkuk dan peralatan rumah.
taktau sejak bila aku dok suka pinggan mangkuk ni. sejak dari sekolah menengah lagi kot.
dah umoq nak masuk 27 tahun ni, lagi kuat keinginan nak membeli pinggan mangkuk.
aku beli skit2 la dulu. kalau beli macam2 nanti, tatau nak letak kat dapoq sapa. dapoq kat rumah tentulah ada pinggan mangkuk mak punya.

pasal peti ais penuh makanan.
aku memang suka kalau peti ais penuh dengan makanan, sayuq, buah2, ikan, jus2.
penuh warna-warni dan rasa bahagia bila tengok.
mungkin sebab aku suka makan dan masak kot.





ahhh. rasa nak beli rumah sendiri sangat membuak-buak.
walaupun kerja pon dak lagi.
walaupun tesis pon tak hantaq lagi.



3 comments:

eL_kZ said...

aku pon suka berangan ada rumah sendiri
hahah

Anonymous said...

ya, rak buku berwarna putih, kan?! :)

husna said...

su: syok kn kalau ada rumah sendirik. mcm2 dah aku dk plan tuk rumah aku tu nanti. muhahaha


anon: bukan. rak color coklat gelap. dinding cat putih.