Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

get adobe flash player

Monday, March 07, 2011

subjek pilihan aku

ini gambaq makanan sepanjang minggu lepas.
aku selalu tangkap gambaq makanan, rasa rugi pulak kalau tak boh kat sini.









makanan, subjek yang paling aku suka bila nak tangkap gambaq.
begitu jugak dengan matahari dan cahaya matahari.
suka tangkap gambaq makanan sebab aku suka makan.
makan beri kegembiraan. waktu makan adalah waktu yang aku sangat raikan.
matahari pulak, aku suka dia sebab cahaya nya.
tapi kalau suruh berjemur tengah panas, tentulah aku tak suka.
aku suka rumah yang bertingkap besaq, cahaya matahari dapat melimpah masuk.
:
:
golongan kedua, subjek yang aku suka adalah,
kanak-kanak, bangunan, dan kegiatan hari-hari aku.
aku suka tengok kanak-kanak.
aku suka tangkap perangai dan ekspresi muka depa masuk dalam gambaq.
ini satu kerja yang susah, aku jarang berjaya, tapi aku tetap suka mereka.
pasal bangunan,
aku suka mungkin sebab secara dasarnya, aku adalah seorang peminat sejarah. setiap bangunan ada ceritanya, ada sejarahnya, ada budayanya.
pasal hari-hari aku pulak,
aku sedang melatih diri aku untuk meyukai sekeliling aku.
jadi, bagi aku, subjek2 yang terdapat pada hari-hari aku tu, aku rasa menarik dan cantik walaupun ia tampak normal atau hodoh dimata orang lain.
;
:
subjek lain?
perkahwinan, aku jarang nak minat. sebab tu aku malas nak angkat kamera kalau pi kenduri kahwen. malas nak tangkap gambaq pengantin.
landscape, aku selalu teruja kalau pergi ke tempat2 yang menarik dan indah, tapi, masalah besaqnya, aku selalunya kecewa sebab gambaq yang terhasil selalunya tidak lah seindah atau menakjubkan seperti yang aku nampak dengan mata aku sendiri.
haiwan, subjek yang paling aku tak minat. gambaq haiwan yang aku tangkap selalunya nampak bosan.
:
:
:
:
p/s: tapi, bagi gambaq2 yang ada subjek2 yang aku suka, tidaklah secantik mana kan. aku masih guna idea dan teknik yang sama seperti 4 tahun lepas. bosan sungguh.

No comments: